Hudba: VA – Nu Jazz Anthology (2007)

 

 

Citát na úvod: Nu-jazz k tradičnímu jazzu je asi to samé, jako punk či grunge k rocku. Dělá jazz opět zábavným. (Tony Brewer)

Nedávno se mi do praciček dostalo tohle album, čtyři parádní cédéčka. Na tuhle kompilaci mě upozornil kamarád a chválou nešetřill. Pořád jsem hledal příhodnou dobu, kdy budu mít na jazz náladu a dnes večer nadešla ta pravá chvíle.

Desku bych zhodnotil slovy "totální pohoda". 5 hodin příjemných skladeb. Některé jsou pomalé a zamyšlené (Norah Jones & Joel Harrison Tennessee Waltz), jiné jsou docela divoké (1958 od kapely Skalpel). Každý si jistě vybere svoje a nikdo nebude zklamán. Opravdu povedená muzika.

Chvíli můžete být zasnění, chvíli zase rozdivočení, pocity se střídají a tohle střídání se mě osobně hodně zamlouvalo. Stejně tak se mi zamlouvalo i fúzování žánrů, od jazzu k elektronice a funky. Právě tohle fúzování dělá nu jazz tak krásně barevným a atraktivním.

já osobně hodnotím velice kladně

další recenzi najdete třeba tady

Zanechat Odpověď

