Moje oblíbené programy pro Windows XP

Bez kterých programů bych nemohl přežít? Zde je seznam.

– TaskSwitch XP
určitě znáte klasický seznam běžících programů – ALT+TAB. Ukáže vám pár ikonek a finiš.
a ted se podívejte na následující screenshot
tsxp
Rozdíl, co? TaskSwitch XP vám ukáže náhled programu, na kterém stojíte kurzorem. Pro mě jde o naprosto parádní věc. A v paměti si zabere pouze 850 kB. Licence: FREEWARE
Více viz. http://www.ntwind.com/software/taskswitchxp.html

– Kubik DreamCom SE
dcse
jednoduchý posílač SMS z internetu. Jeho součástí je adresář telefonních čísel, takže si nemusíte pamatovat čísla lidí, kterým často SMSkujete a můžete se orientovat pouze podle jmen. Program umí pracovat se všemi třemi českými operátory, dále s bránou SMS.CZ a k dispozici jsou i skripty pro operátory z jiných zemí. Pokud máte většinu přátel u Vodafonu a píšete často z netu, potom je to pro vás "must-have" záležitost
DreamCom SE je malým bratříčkem programu Kubik SMS Dreamcom. Licence: časově neomezené shareware s reklamním bannerem
http://www.dreamcom.cz/index_dcse.php

– Vista Codec Package (VCP) a Media Player Classic
Sada kodeků pro přehrávání různých filmů.
Často pracuji se střihem digitálního videa a tak si nemůžu dovolit mít počítač zaprasený různými kodekovými balíky typu Codecs All In One, K-Lite nebo ACE Mega CoDeCS, které akorát tak doprasí správce médií Windows (DirectShow), ztěžují práci s TV a digitalizační kartou a velice špatně se pak ze systému loví. Uživatel sice většinou sáhne po balíku Vše-V-Jednom, aby měl jednoduchou instalaci a nemusel se starat, ale velice často se pak objeví problémy "nejde mi přehrát tohle" a "nejde mi přehrát tamto" – na vině je právě balík kodeků, který rozdrbal windows.
Ideální nástroj na přehrávání videa je FFDSHOW. Jenže jeho konfigurace je příliš složitá a spoustu uživatelů odradí. Zde nastupují různé distribuce FFDSHOW, které již obsahují i spoustu nastavení. Jednou z nich je CCCP (Combined Community Codec Pack) určený hlavně pro fanoušky animovaných filmů (pozměňuje podání barev) a druhým je Vista Codec Package. Právě VCP je podle mě špička v kodecích.
A jaký přehrávač? na webu VCP je k dispozici maličký, ale šikovný Media Player Classic. S touto dvojicí přehrajete v podstatě všechno – DVD video, DivX, XVid, formát FLV (youtube) QuickTime, 3GP z mobilních telefonů… poradí si skoro se vším. FREEWARE
http://shark007.testbox.dk/

-Opera 9
Co říct? Výborný internetový prohlížeč. Integrovaná správa hesel, povedený manažer stahování, který vám umožní zastavovat downloady a zase je navazovat, umí i navázat stahování poté, co spadlo internetové připojení. Součástí je i vestavěný emailový klient a čtečka RSS. FREEWARE
Zkuste a uvidíte. 🙂
http://www.operacesky.net/

-Miranda
Klient pro různé protokoly internetové komunikace (IM) – MSN, ICQ, Jabber… Pomocí různých pluginů můžete Mirandu naučit funkci FTP klienta, přehrávače internetového rádia RSS čtečku, TV program, hraní šachů po internetu. je toho prostě hodně.
K dispozici je spousta už předkonfigurovaných balíčků, například Hulánova Miranda Well.Done 🙂 FREEWARE
http://www.miranda.cz/

Media Monkey
Přehrávač, knihovna médií, převodník mezi formáty, ripování z CD a hlavně, pro mě nesmírně důležitá funkce tagování souborů. Chybí vám ve vaší sbírce hudby popisky skladeb a nechce se vám je psát rukou? použijte Media Monkey.

Základní verze je zdarma, pokročilá verze Gold je placená
http://www.mediamonkey.com/

Windows Update Downloader
Instalujete často počítače a vadí vám, že musíte sosat stovky megabytů aktualizaci z netu? použijte Windows Update Downloader. Stáhněte si aktualizace a pak je v klidu nainstalujte. Blíže viz http://www.lisak.cz/windows-update-downloader-stahnuti-vsech-aktualizaci.html

2 thoughts on “Moje oblíbené programy pro Windows XP

  1. Osobně, než ty codec packy a FFDSHOW (který je založen, pokud vím, na libavcodecu), používám i pod Vistama x64 XviD a další jednotlivě instalované codecy a filtry (jako AC-3 filtr). Podle mne Xvid poskytuje při decodingu lepší výstupní kvalitu obrazu (u mpeg4 videa), než libavcodec, a to i bez jakýchkoli post-processing efektů. Tedy aspoň podle oka při přehrávání filmů. Též světlost a kontrast je takový vyváženější (u ffdshow jsem v tomto ohledu nebyl nikdy spokojen, i když jsem to nastavoval všemožně). Ostatně přijde mi i logické, když většina filmů (kterých sleduji) je kódovaných pomocí Xvidu, aby též pomocí Xvidu byly dekódovány..

  2. s jdu s kanonem na vrabce, já vím 🙂 ale FFDSHOW umí velkou "hromadu" formátů – ještě se mi nestalo, kromě blbě enkodovaného souboru, že by mi něco nepřehrál. navíc dost často pracuju se střihem a kódováním videa, takže je pro mě podstatně jednodušší mít v systému jenom pár filtrů, což mi FFDSHOW splni – jeden filtr na přehrávání hodně věcí.
    je možné, že originální filtr poskytne lepší dekódování, ale pro mě je důležitějí mít co nejjednodušší strukturu directshow.

Zanechat Odpověď

