Doom potkal Francouze, aneb jak je důležité znát jazyky :-)

Dneska to zas bylo zajímavý. Odpoledne vytržené z nudy všedních dní.

Nejdřív se zastavila na čaj a návštěvu kamarádka. Přivedla i pejska, strašně mazlivou fenku křížence nějakých loveckých plemen. Takže jsme měli o zábavu postaráno.

Kamarádka se zvedla, že už musí, tak jsme ji šli s přítelkou doprovodit a potom jsme se otočili do parku. A tam nás čekalo další dobrodružství🙂. Na křižovatce u parku postával mladík a něco hledal. Když nás viděl přicházet, otočil se k nám a vyšel nám naproti. Vypadal civilizovaně, takže o bezdomovce, anarchistu nebo podobné individuum nešlo.

Přišel k nám a nastal problém. Mladík totiž spustil anglicky. "Please, can you tell me, where I can find shop with food?". Babo, raď. Jak mu říct, pochopitelně anglicky, že v okolí nějaká večerka není. Přítelka nahodila výraz "já tu nejsem", protože jazyky nejsou její silná stránka. Tak to bylo na mě. Jak mu teda říct, že tu večerka v okolí není. Akorát jedna ve městě. No zorientoval jsem se a nastal další problém – jak mu říct, že se má držet tramvajových kolejí, když nevím, jak se řeknou koleje. Ukázal jsem mu na hlavní ulici a sdělil mu, že večerka je pět minut odsud. Smůla, odtamtud přišel, večerka je zavřená.

Hochu, co s tebou. Jak ti vysvětlit, že další je až Lidl za parkem. Disky v hlavě hrabaly, hledaly slovíčka a nakonec jsem teda slavnostně vypotil větu "You can go with us, we’ll show you way through park".

Borec se k nám teda přidal a nastalo trapné ticho. Já jsem docela introvert i co se týká debaty s neznámými čechy, natožpak s cizincem. Není pro mě problém pokecat si se zahraničním zákazníkem na téma převod z Navision 3.70 na 4.0, ale jakmile opustíme technickou oblast, jsem ztracenej, přestože jsem rafinovanej🙂

No, hledal jsem slovíčka a nakonec jsem trapné ticho prolomil. Dověděli jsme se, že mládenec je studentík, pochází z Francie, v Ol. je v rámci programu Erasmus – co to proboha je? ptal jsem se. tak mi bylo vysvětleno, že jde o výměnný program studentů. Francouz studuje politiku a evropské dějiny. No nakonec jsme skončili u sochy Lenina a Stalina, která stávala v Ol.

Mládenec se rozloučil, my mu vysvětlili, že půjde rovně za nosem, dojde k sexshopu (dobrej orientační bod :-)) a odtamtud rovně až na světelnou křižovatku, kde najde chrám konzumu🙂. Poděkoval a vyrazil svižným tempem, aby ještě stihl otevírací dobu a my s mojou šli omrknout, jak se ukládají pávi ke spánku.

Jenom doufám, že jsem nepůsobil moc trapně🙂 – přece jenom je potřeba se ty jazyky učit a nekašlat na ně.

Dobrou noc.

One thought on “Doom potkal Francouze, aneb jak je důležité znát jazyky :-)

  1. jo, ti cizinci….
    V Praze skoro neslyšíš češtinu, tady je angličtina nebo němčina základ přežití🙂

Napsat komentář

