Kraličák a další kopce, nepříjemnej vítr a všudypřítomný vedro

Tak by se dal ve stručnosti shrnout můj včerejší den smile_regular. Mapka a profil viz bikemap

Začalo to docela nevinně. “Jedu do Králík, nechceš se svézt? Pořád jenom jezdíš na Praděd, dej si jednou Kraličák” – takhle mě ráno pozval kamarád. Proč ne, v té části jsem ještě nebyl a svezení přijde vhod. Takže rychle nachystat, najíst a v půl osmé jsme už startovali směr Mohelnice – Šumperk. Chladnější ráno, mírně pofukovalo, zdálo se, že kromě horka bude fajn.

Vysadil mě v Králíkách u obchodu. Poblíž zrovna probíhala registrace nějakého bajkového závodu, všude samej chrt s horákem a já tam montoval silničku. Tak trochu růže mezi trním smile_wink – bajkři pokukovali, kdo jim to tam postává smile_regular

Nakoupil jsem si jídlo a vyrazil na cestu. A měl jsem štěstí. Po cestě na Dolní Moravu jsem chytil kolonu za traktorem. Smrděli pěkně, tak jsem se raději na chvíli schoval do stínu a čekal, až to přejede. Chvilku jsem si počkal a zas vyrazil.

Nad Králíkama byly pěkný panoramata smile_regular
tn_DSC03186tn_DSC03187

Sjezdík do Červenýho potoka a potom hurá na Dolní Moravu. A nastoupáváme.
Zajímavá dědina. Dlouhá, podobně jako Malá Morávka, jak tejden a pořád do kopce. Ale zatímco v Morávce je ten kopec aspon vidět, tady člověk dře, aby jel aspon trochu slušně a nic z toho smile_regular
Dojel jsem až na konec. Parkoviště, zákaz vjezdu a silnice pokračuje. Zákaz jsem nějak výrazně neřešil a směle vjel do lesa.
Bylo mi řečeno, že skoro až pod Kraličák vede lesní asfaltka. Nevede. Zrovna je totiž v rekonstrukci a na povrchu leží asi třícentimetrová vrstva štěrku. Na cesťáku sjízdný s obtížema. Naštěstí se po pár metrech odpojila žlutá TZ vedoucí po druhém břehu potůčku. No, potůčku – ona je to Morava. Ale k tomu později. Žlutá zpočátku vedla taky po zpevněné cestě, ale velice rychle se změnila na lesní cestičku s kamínkama a travnatým středem. Silniční výjezd se zvrhl v cyklokros. Mírně závistivě jsem zavzpomínal na Seržu a jeho cyklokrosku. Tady by se hodila líp. Nicméně při troše opatrnosti a pomalém postupu se dalo jet v pohodě. Troufám si tvrdit, že ta cesta byla komfortnější než jakákoliv silnice z kostek. Nejhezčí jízda byla po travnatém středu.
tn_DSC03190tn_DSC03191tn_DSC03192tn_DSC03193tn_DSC03194tn_DSC03195tn_DSC03196tn_DSC03197tn_DSC03200tn_DSC03202tn_DSC03203tn_DSC03204
Tenhle krásnej čistej potůček je opravdu Morava? No asi jo. Znám ji jako velkou řeku a tahle je maličká. Zajímavá změna.
Dojel jsem až k můstku, přejel ho a nakoukl na druhou stranu. Žádná změna, zas vrstva štěrku. Tak jedem po žluté.
Celou dobu byl moc příjemný chládek. Teplota nešla nad 25°C, říčka šuměla, stromy šustily ve větru, prostě romantika smile_regular. Akorát jsem svou přítomností a přítomností silničky na takovém místě děsil lidi smile_regular
tn_DSC03205tn_DSC03206tn_DSC03207tn_DSC03208tn_DSC03209tn_DSC03211

Dorazil jsem k dalšímu mostu. Žlutá zde křížila řeku a pokračovala po druhém břehu. Tak jsem přešel taky. Po pár metrech jsem dorazil na kamenitou cestu. A tady jsem skončil. Tohle už na cesťáka stoprocentně není. Zeptal jsem se kolemjdoucích, jak daleko je to na Kraličák. Zhruba 5 km. Desetikilometrová procházka v tretrách po kamení mě moc nelákala, tak jsem se otočil a vyhlásil ústup. Příště si sem dovezu bika.

tn_DSC03213tn_DSC03216tn_DSC03217tn_DSC03218tn_DSC03219tn_DSC03220tn_DSC03222

Sestup byl podobný jako výstup. Pomalu, opatrně, maximálně dvacítkou. Ale užil jsem si ho. Krásná cesta. A sjezdík Dolní Moravou byl taky skvělý. Celá akce obecně byla plná sjezdů. Dolní Moravou jsem projížděl čtyřicítkou, mírně proti větru. Na konci byla pauza na namazání – sluníčko už pěkně pálilo.
tn_DSC03223tn_DSC03226tn_DSC03227tn_DSC03229

Červený potok a sjezd do Hanušovic. Taky nádhera. Pozvolné klesání, stabilních 40 k/h na tachometru, pěkná silnice a mírný provoz. To se mi líbilo. Akorát zas trochu foukalo proti.

prof
Idyla skončila v Hanušovicích. Viz profil. Čekal mě výstup na Kopřivnou. Docela solidní stojka. Ze začátku nic moc, ale postupně přituhuje. A navíc je už pěkný vedro. Tady rozhodně rekordy lámat nebudu a průměr taky nebude nic moc. Nejhůř sice není, ty nejtěžší části jsem jel na 39/21, ale bylo to zdlouhavý. Nejhorší to asi bylo v dědině. Kouknul jsem napravo a z dost velké výšky na mě koukal kostel. A tohle budu muset ještě vyjet. Kopřivná je v pěkným kopci, dobře si to místo vybrali. A kopec pokračuje i kus nad dědinu. Sranda k pohledání. Ale nějak jsem to zvládl.
tn_DSC03232tn_DSC03233tn_DSC03235tn_DSC03236tn_DSC03237tn_DSC03239tn_DSC03240tn_DSC03241tn_DSC03244

Za odměnu při výstupu je samozřejmě sjezdík. Ten z Kopřivné do Šumperka je moc pěkný. Rychlý, pár serpentinek, pohoda. Užíval jsem si ho naplno. A nikde žádný auto – tohle je snad sen. Velká kompenzace za výstup.

Šumperk musím pochválit za značení ve městě – věděl jsem, že se musím dostat k nádraží, odkud už to znám. A dostal jsem se, po cestě byly směrovky. Dobrá práce.

Město za mnou, pokračujem na Uničov. A jejda, problém. Protivítr. Proti foukalo už před Hanušovicemi, ale tomu jsem nevěnoval pozornost, přece jenom jsem jel nějakým údolím. Ale tady už to bylo dost blbé, protože pokud fouká takhle, bude mi funět proti celou dobu. A taky foukalo.
Zastavím se u Hrabišína. Už vím, podle čeho se jmenuje – každej, kdo tama jede, si pěkně hrábne, dědina je zas postavená v kopci. Ale za tu námahu je potom odměna – sjezd do Libiny. Zpočátku v pohodě, ale jakmile se cesta narovnala, zas se začal ozývat protivítr. A já se trápil. Teplota vylezla nad 35 a kolísala kolem 40°C. A tyhle podmínky mě čekaly až domů. Teplo mám rád, ale tohle už bylo moc. Přišla na mě krize. Zastavil jsem u obchodu, koupil si vodu a chvíli odpočíval. Trochu to pomohlo, ale posledních 30 km bylo dost šílených.

Nechápu jednu věc. V neděli jsem byl na jihu a foukalo proti. Teď jsem byl na severu a zas foukalo proti. Fakt blázinec.

A statistika na závěr: 112 km, AV 24, up 850m a hrozný vedro

3 thoughts on “Kraličák a další kopce, nepříjemnej vítr a všudypřítomný vedro

  1. koukám, že tý silničce dáváš pokouřit🙂 docela ti závidím ty kopce u vás, tady kolem Prahy je zázrak, když se mi podaří nastoupat 500m
    BTW znáš přece 1.Murphyho cyklistický zákon? "Vítr fouká vždycky proti" :-)))

  2. no neboj, pokud chci pořádný kopce, tak taky musím za nima pěkně daleko – Hostýnky mám asi 60 km, Hrubý Jeseník podobně a pokud chci něco nastoupat v Nízkém Jeseníku (Kopeček, Jívová a pod) tak musím zas jezdit a jezdit🙂

  3. Další veliký milovník cyklistiky?🙂
    Úžasný výkon….
     
    Já bych jednou taky chtěla zajet takovouhle dálku bez potíží, ale na to jsem jen malý začátečníček🙂
    Snad se to časem spraví. Má první výzva je Mladá Boleslav, tak uvidíme, jak dopadnu🙂
     

Napsat komentář

