Povedená oprava

DSC03543

Minulý týden jsem si pokazil přehrávač – Sansa E130. Tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, však to znáte smile_regular
Vozil jsem ho na krku a nechal na něj působit pot. Průhledné pouzdro ho sice chrání celkem dobře, ale není v kuse – má pár děr – pro USB konektor, pro sluchátka a taky pro regulaci hlasitosti.
Poslední dny je docela vlhkej vzduch a já se potím jako kůň. Vlhkost si, potvora, našla cestu až dovnitř přehrávače – dírou pro kolečko regulace hlasitosti. A sůl z potu zapracovala. Došlo k částečnému zkratu na kontaktech regulace a šluslo to i nějaké kondenzátory naletované poblíž. Výsledek: přestal fungovat displej a hlasitost si dělala co chtěla.

Samozřejmě, že mě tahle věc nepotěšila. Vidina, že bych musel kupovat nový, mě vůbec nelákala. Na ovládání modelu E130 jsem si zvykl a podle mě je udělané výborně – dá se ovládat i poslepu. Směrová tlačítka pro pauzu a skok dopředu a zpět jsou skvěle nahmatatelná a regulátor hlasitosti taky. Podobnou věc aby člověk hledal lupou. Modernější Sansy jsou řešeny jinak, hlasitost mají bůhvíkde a tlačítka taky nic moc. Já vím, jsem konzerva, ale E130 mi prostě přirostla k srdci.

Samozřejmě jsem nechtěl házet flintu do žita a tak jsem milý invalidní přístroj kuchnul. Na první pohled bylo vše na PCB v pořádku, na druhý už ale ne – na pár součástkách jsem zahlídl šedý povlak. Takže vatičku, kapku lihu a jdeme čistit.

Chvíle napětí, kdy jsem nechal PCB schnout, potom připojit baterku, stisknout zapínání a… hurá, funguje. Spadl mi kámen ze srdce.

Zjistil jsem zajímavou věc. Když jsem rozebraný přístroj fotil s bleskem, displej přestal fungovat. Netuším, čím to je – jestli blesk dělá nějaké EM pulsy, které ruší elektroniku nebo co… fakt nevím.

Doplnění: když jsem přehrávač skládal, všimnul jsem si na krytu měděného stínícího plíšku v oblasti displeje. Ze zvědavosti jsem po složení přístroj znovu poškádlil bleskem a k vypnutí displeje už nedošlo🙂

5 thoughts on “Povedená oprava

  1. sluchátka u konektoru? ne, většinou nechávám delší kus kabelu volnej, tohle je výjimka, nějak jsem to přepísk🙂

  2. gratuluju k opravě. koukám, že každej bastlí ty MP3 přehrávače, jak může. Já mám takovej mrňavej Canyon a ten se pro změnu rozpadl na dvě půlky (samořezný šroubky už nedrží v dirkách) – tak jsem to slepil izolačkou….jako Angus MacGyver :-)))

  3. no vydržel dva roky bez jediné chybičky… takže zas tak hrozný to není. každopádně, macgyver je bůh🙂

Napsat komentář

