Nové beta verze Live programů

MS nedávno uvolnil beta verze programů z rodiny Live.

V tomto postu se pokusím rychle shrnout první dojmy:

  • Writer:
    toolbar, který byl ve staré verzi na jeden řádek, je nyní na dva řádky – v prvním je Publish a příkazy pro nový post a uložení konceptu. v druhém řádku pak najdete editační příkazy. Nechápu, proč to udělali. Zbytečně to zabírá místo a nenašel jsem způsob, jak panely přetáhnout. Nicméně jde o betu, takže snad to ve finálu opraví.
    toolbar1
    Jinak jsem zaznamenal pouze kosmetické změny v UI. Postranní panel je o něco hezčí než byl.
    sidebar1
    Stejně tak i spodní lišta s přepínáním náhledů a kategorie…
    Resumé – program je hezčí. na funkční změny jsem nenarazil, takže nehodnotím. to ale neznamená, že nejsou
  • Messenger:
    wlm
    Změna ksichtu programu, pár témátek vzhledu (mě se nelíbilo ani jedno)
    Byla oddělena zpráva stavu a název skladby. Trochu předělali filtrování kontaktů a dole v zápatí nad reklamou přibyly novinky z Live od přátel.
    S novou betou nechodí pluginy, takže na messenger plus nebo SweetIM zapomeňte.
    Trochu se změnil vzhled okna konverzace. Smajle a formátování se přesunulo pod editační box. Taby zatím pořád neumíme. Škoda. (vobrázek sem dávat nebudu)
    resumé: kosmetické změny, pár vychytávek, nic revolučního.
  • Přibyl konektor pro Office Outlook. Předchozí verze konektoru byla tuším dostupná pouze s placeným Hotmailem, nyní je to zdarma. takže sbohem “outlook expresse a jeho klony”
  • Dále nás MS oblažil aplikacemi typu nová photo gallery a movie maker – ty jsem neinstaloval; na obrázky mám Faststone Max a na střih videa Sony Vegas. Dále přibyla aplikace Live Call – asi jde o nádstavbu nad WLM, nezkoušel jsem.

Suma sumárum – žádná revoluce, mírná evoluce a vylepšená integrace. ale vzhledově jsou nový bety moc pěkný.

4 thoughts on “Nové beta verze Live programů

  1. Já pořád čekám kdy konečně trošku pohnout s tím SkyDrivem a udělaj tam tak zásadní funkce jako přesouvání adresářů z místa A do místa B, stahování celých adresářů a nebo třeba nastavení oprávnění jednotlivým složkám. A konečně kdy si budu moc uploudovat jednu složku s celým stomem v ní… a ne vyďobávat soubory a složky… někdy mě tak napadá kam na ty blbý nápady chodí… léta dělají operační systémy a pak mají udělat interface na síťové uložiště !DAT! a je to takhle vyjebané… A s fotogalerií mám taky pár hezkých chvil…Přes to prostě nejde pracovat. Jediná funkční , tak tak, aplikace kerou používám je Writer, ale nechápu pročt tam třeba není integrovaná kontrola pravopisu z Office, anebo alespoň trošku širší funkce (nemusí to bejt hotovej Word, to chápu, ale aspoň drobet víc). Takhle píšu texty ve Wordu a pak je kopíruju do Writeru a přidávam tam už jenom fotky.
     
    No snad se to časem zlepší … počítam.

  2. lepší kontrola pravopisu by mi ve writeru taky bodla – přece jenom, překlepy občas vypadají hloupě. integrace s office by byl dobrý krokkontrola angličtiny, která je ve writeru integrovaná, je pro nás na dvě věci 😦

  3. v tom Messengeru se mi líbí ta funkce "what’s new", ale kvůli tomu si stávající konfiguraci rozvrtávat nebudu 🙂 Obecně pracuju s verzema z letošního jara a zatím mi vyhovujou…respektive tyhle nový nejsou tolik nový, aby se mi upgrade vyplatil

  4. Jo, "What’s new" u Messengeru vypadá opravdu dobře. Ale stejně čekám na finální verze. IE8 Beta 2 mi zatím stačí.

Zanechat Odpověď

