Upgrade biku na spadnutí. A první kontakt se zimou

Příští týden bude asi ve znamení monotematického seriálu blábolů a fotek smile_regular

V plánu upgradu jsem udělal malou, nepodstatnou změnu smile_regular. Doslechl jsem se totiž, že Sup na rok 2009 udělal změnu v distribuci. Nebudou se prodávat samostatné rámy 929, ale pouze vyšší verze Team, která je v bílozelené barevné kombinaci. Takže drobná čára přes rozpočet – rám bude podstatně dražší a navíc v mě nevyhovující barevné kombinaci. Tož co teď – nehodlal jsem čekat na nový rok, jestli je tahle informace pravdivá, nerad bych zjistil, že to pravda skutečně je – začal jsem znova lovit rám z edice 2008. A měl jsem kliku u tandem-bike. 929D měli v 21,5”, což je ideální. Tak jsem si ho objednal, spolu s ním i hlávko a pláště.
V Tandemu mi vyšli vstříc – nabídli mi nalisování hlávka na rám a doporučili mi i lepší model hlavového složení s průmyslovými ložisky. Takže, plus pro ně. Udělali mi radost.

Rám dorazí v pondělí. Upgrade bajka se tak dost výrazně posune kupředu.

Jenže, problémek. Stávající bike je pořád na Pradědu, kde zůstal po víkendové prasárně. Tož, hurá pro něj.

Zatímco ještě před 14 dny bylo krásně, pár dní nato se přihlásila zima. Na kopci napadl sníh, ochladilo se… Vyjet tam autem nepřichází v úvahu. Takže, autobus to jistí.
Cyklobus z Ol. na Praděd je sice pomalejší než klasický bus, ale člověk nemusí přesedat na hvězdě. takže ve výsledku vychází líp.
V plánu jsem měl dvě alternativy návratu. Buď po vlastní ose a nebo busem, podle deště.

V buse jeli tři lidi, včetně mě. Není čemu se divit, při takovém psím počasí. Dva spolucestující vysedli někde po cestě.
Zaplatil jsem, usadil se na místo a pustil si Jazzanovu. Cesta pěkně ubíhala, já chvilku koukal z okna a chvilku pospával.
Někde na hranicích kraje nahradila Jazzanovu kapela Incognito a začalo drobně pršet. Myšlenky na návrat po vlastní ose začaly brát za své.
V Rýmařově už pršelo silněji. A autobus byl prázdnej smile_regular.
V Morávce jsme nabrali asi 10 tůristů v pláštěnkách. Prej jestli jedem na Ovčárnu. Zajímalo by mě, co kdo v takovýmhle nečase cloud_rain jede dělat na hory. Já, kdybych nemusel pro mazlíka, zůstanu doma v peřinách smile_regular
Asi v půlce cesty z Hvězdy nahoru se k dešti přidal i sníh. A od obrázku výš už sníh dokonce i ležel. V druhé polovině září. Jen vesele.
Na Ovčárně bylo docela škaredě. Ale překvapilo mě to množství aut a lidí. Že by nová móda: “Na hory v každém počasí?”
Vyrazil jsem. Pár minut jsem bojoval s kapucou – jedna část šňůrky, která se váže pod bradu, byla zalezlá uvnitř. Během chvíle mi promrzly prsty, tak jsem se na to vykvákl a šel bez kapuce.
Incognito skončilo a začal elektro-ambient – Banco de Gaia: Last Train to Lhasa. Do tohohle počasí jako dělané.
Velkým obloukem jsem se u Figury D vyhnul dírám, které mě minule stály zranění kotníku. Teď byly plné vody a na mokré cestě byly vidět ještě hůře. Fuj.
Brýle jsem odložil někde u odbočky na Barču – byly totálně k nepotřebě. Vítr foukal přibližně od severu, čili přímo proti. Takže jsem musel jít s hlavou pěkně skloněnou. Tak jsem vypl mozek a pěkně šlapal do rytmu.
Takhle mokro jsem už dlouho nezažil. Déšť mi docela rychle promáčel jak větrovku (o které jsem si myslel, že něco vydrží), tak i kalhoty (s teflonovou vrstvou na látce). Funkční prádlo vespod taky pěkně rychle promoklo. A boty taky – po cestě všude tekla voda a místy jsem se pěkně brodil břečkou.
Předešel jsem pár turistů, co šli bůhví kam… znova jsem se zamyslel, co lidi v tomhle nečase táhne na hory.
Cesta naštěstí rychle utekla. A počasí se zhoršovalo. Za odbočkou na Švýcárnu mi foukalo pěkně z boku a voda mě liskala smile_regular. Podmínky fakt super smile_regular.
A vlezl jsem do mraku, viditelnost na dvě tyčky.

Uff, jsem nahoře. Honem po schodech nahoru a zalézt do baráku.
Za chvíli pro mě přišel kamarád a já se šel sušit. Všechno kromě spodních kraťasů dolů a rozvěsit na teplo. Kraťasy jsem si pěkně vycpal novinama.
V místnosti bylo příjemné teplo, pokecali jsme a já pospával.

Návrat po vlastní ose nepřicházel v úvahu – daleko bych nedojel. Takže, pěkně cyklobusem v půl páté.

Zkontroloval jsem bika, seřídil brzdy (desky dostaly v prašných sjezdech docela zabrat), oblíkl se a vyrazil. Po třech krocích z baráku se do mě opřel severák a odfoukl mě kus doprava. Takže sjezd moc v úvahu nepřicházel. Rozhodl jsem se sejít po boční cestě, která ústí pod Strmilovákem. Tam byl jenom sníh, takže to nemuselo tak klouzat.
Postup proti větru moc příjemný nebyl. Boj o každý metr. A na konci tohohle úseku jsem zas schovával brýle.
Sjezd mě překvapil. Dopolední břečka byla pryč, cesta byla holá a mokrá. Ovšem, sjížděl jsem ji vyloženě krokem, ať nemám mokrej zadek. Blatník by bodl smile_regular
U odbočky na Kurzovní jsem potkal další blázny – dva borci na silničkách jeli nahoru. A u Barči jsem potkal další dva. Srandisti.
Dojel jsem na Ovčárnu a na chvíli zalezl do tepla na Figuru. A u Figury postával dokonce Zimovčák i s kostitřasem. Asi se jela nějaká akce.

Cesta busem zpět docela utekla. Z Pradědu dolů jeli zas nějací turisti. A jeden z nich byl nějakej recesista – na zádech měl batoh, v něm bečku. V ruce měl “pípu” a za jízdy si natočil pivo, které pak popíjel.

Takže, bike je doma a v týdnu vás budu oblažovat postupem prací na něm smile_regular

6 thoughts on “Upgrade biku na spadnutí. A první kontakt se zimou

  1. moc pěkný. Ty hory za zadkem ti docela závidím i když je hnusně. Víš jak to je – není špatné počasí, jen špatné oblečení🙂

  2. btw průmyslový ložiska rulez! třeba náby na biku už jiný nechci. XTR jsou moc fajn, lehoučký a dokud chodí, tak chodí OK. Jak se ale dráhy ložisek vyběhají, můžeš vyhodit celý náby (drahý jaxwinje)

  3. konusy smrdí :-)kdybych měl v době, když jsem zaplýtal kola na bika, víc peněz, tak nejsou stavěný na M475, ale na Novatekách

  4. já si ulítávám na DT Hugi 240🙂 počkej až uvidíš mýho novýho zimáka!
    rám Morati HC 1.1, vidle Morati (pevná), M-bary, sedlovka Morati, zadní kolo Hugi 230 + Mavic Ceramic + XTR V-brake, přední kolo Hugi 230 Disc + nějakej Mavic ráfek + Avid Disc Mechanic, řazení (komplet včetně kazety) Shimano LX (šetřím), sedlo Selle Italia SLR GelFlow

  5. BTW kostitřas je takový to dřevěný kolo, kde se odstrkovalo nohama po stranách. To, na čem jezdí Zimovčák je vysoké kolo

  6. detailisto :-)a nedělej mi chutě. taky bych si dal Moratku a ani by mi nevadilo, že to je dětské (26") kolo ;-)mechanický Avidy? doufám, že BB7

Napsat komentář

