Ledová příprava čaje

Nedávno jsem se dostal k dalšímu způsobu přípravy čaje – ledovému.
O co jde? V podstatě o rozšíření klasické macerace. Při maceraci zalejeme čaj studenou vodou, při ledové přípravě ho zasypeme kostkami ledu.
V čem je rozdíl? Led pomalu odtává, prvními kapkami se čaj pomalu nasytí, lístky nabobtnají a velice pomalu se uvolňují chutě. Výsledkem je:
1) dlouhé čekání – miska se plní dobře dvě hodiny smile_teeth
2) nový chuťový zážitek. ledová příprava je opravdu dlouhá a chutě mají dost času k rozvinutí.

Dovolte pár obrázků z pokusu s čajem Ché Thai A1

DSC03897DSC03898DSC03899DSC03902DSC03903DSC03904

V průběhu přípravy jsem musel vyměnit misku – miska, kterou mám ke zhongu, je dost malá, zhong v ní byl příliš kolmo a výluh vytékal příliš brzo. s druhou miskou jsem dosáhl pomalejšího odlévání.
Zhong není na ledovou přípravu ideální – s konvičkou se lépe manipuluje a lépe se dá regulovat odkapávání čaje do misky. Nicméně klasickou konvičku nemám, takže jsem odkázán pouze na zhong.

Na posledním obrázku je výsledek po hodině smile_regular

p.s.: omluvte prosím bordel na stole – nějak nemám sílu to furt uklízet smile_wink

3 thoughts on “Ledová příprava čaje

  1. Dal bych si takovej čaj, budu se do toho muset obout a koupit si pořádný nádobí… :o) díky za tip, tohle by mě v životě nenapadlo.

Napsat komentář

