Ambientní hostýnky

Dneska se to fakt povedlo. Bohužel ale protentokrát nebude fotogalerie, protože foťák odmítal spolupracovat. Už asi myslí na důchod.

Předpovědi počasí slibovaly na víkendo docela solidní počasí a na příští víkend už zimu (brrrrrr smile_yawn). Takže se asi naskytla poslední příležitost trochu pojezit po Hostýnkách. S Evčou jsme se dohodli, že vyrazíme společně – já na vyjížďku a ona na pěší výlet.

Řádili jsme v téhle oblasti: Rusava, Klapínov, Troják…

Už ráno to vypadalo na zajímavou akci. Obloha sice byla šedá, ale vzduch zvláštně voněl a sliboval solidní počasí. Na radaru žádná známka vetšího deště. Takže, sbalit si věci, obléknout se a hurá do auta.

Cestou na Rusavu nám asi 3x drobně zamrholilo, ale nic velkého. Zaparkovali jsme u zrušené hospody, já složil bika, zamkli jsme auto a hurá na červenou TZ. Vzduch voněl ještě víc než v Ol, na zemi sice bylo mokro, ale na déšť to nevypadalo.

Protáhli jsme se dědinou, vyšlápli první kopec k hotelu a došli až ke sjezdovce. Dohodli jsme se totiž, že až na Pardus a možná kousek dál půjdem společně. Výstup na Pardus je docela prudký, takže bych stejně skoro celou dobu tlačil.
Trávník byl mokrý a klouzal. Takže postup dost pomalý. Ovšem, když jsme se otočili a koukli zpět za sebe, nějak nám došla slova. Protější svah byl zahalený do jemné mlhy a údolím se líně pohybovaly cáry mraků. K tomu barvy na stromech a na zemi – prostě nádhera. Fotka by bodla, ale bohužel.
Červená nás zavedla do lesa. Krpál se nezmírnil, pořád jsme pěkně makali do kopečka. Aspon jsem si mohl vyzkoušet měření sklonu na nové hračce. Ukazovalo to místy až 25% stoupání. Potěš koště🙂
Lesní chodník nás přivítal záplavou červeného listí. Potěcha pro oko, ale nohy nadšené nebyly. Překvapení ve formě šutru pod listím, na který jsem šlápl, nebylo vítané.
Místy se dalo jet, tam jsem se kousek svezl, místy byl chodník docela prudký, tam jsem zas tlačil. Cesta ubíhala, metry naskakovaly…

Atmosféra byla skutečně vyloženě ambientní. Všude klid, mír, pohoda, les plný mlhy… něco takovýho jsem už dlouho nezažil. A les jsme měli sami pro sebe.

Chodník nás zavedl na louku. Chvíli jsme šli po ní, chvíli zalezli do lesa, jak se nám zachtělo.

A v lese furt nikdo. Ani u křižovatky Za vrchy pod Pardusem, kde se k naší červené přidala žlutá.
Stoupali jsme lesem až na planinu pod kopcem. Místy jsme procházeli mrakem, místy řídkou mlhou. Krása.
Kousek pod vrcholem Pardusu je na jednom květším krtinci tyčka s turistickým značením. Došel jsem k ní a ohlídl se do údolí. V tu chvilku se na chvíli roztrhal mrak na nesměle vykouklo slunko. Celé údolí se v tu chvíli rozzářilo a chuchvalce mlhy, které se tu a tam povalovaly, byly nádherně vidět. Opět by to chtělo foto, bohužel smile_embaressed

Vyhlídka z Pardusu byla rovněž krásná.
A sešup dolů taky. Mám pocit, že metry, které jsme nastoupali od začátku, jsme zas ztratili smile_regular při sestupu k Hornímu Hořansku. Takovej sjezdík jsem už dlouho neviděl. A pěkně to klouzalo. Hostýnskej jíl smile_regular.

Na Hořansku jsme se rozdělili. Já vyjel směrem na Klapínov, Evča mě následovala po svých.

I na Klapínově bylo krásně. Cesta tam vedla po písečném chodníku, takže to neklouzalo. Pohoda.
Z Klapínova jsem pokračoval po zelené. První výstup byl docela zajímavý – opět hromada listí, pod ním kameny a prudkej krpál. Takže zas procházka.

Na rozcestí U tří kamenů jsem přešel ze zelené na modrou, která mě vedla mlžným lesem až k Trojáku. Tam jsem potkal po delší době první lidi.

Cesta mě dál vedla k pramenu Dřevnice. Teda, tolik bahna jsem po cestě už dlouho neviděl. Celej svah, po kterým vedla modrá, byl pěkně promáčenej. A u pramene měli chybně uvedenou výšku – uteklo jim to o 60 m. Původně jsem myslel, že mi ujel výškoměr, ale na dalším rozcestníku mi výška seděla.

Od pramene vedla žlutá. Ta mě dovedla k neznačené lesní cestě, která ústila na červené Držková –> Rusava.

A na Rusavě jsme opět skončili.

2 thoughts on “Ambientní hostýnky

Napsat komentář

