40 km, AV 16, 250m up a jedno auto vytažený z pole

tohle jsem napsal dneska na Cyklodiskuzi. Ale stalo se toho víc.

Ambi mě nedávno nasadil brouka do hlavy, potvora🙂 – na kupkole měli za dobrou cenu hydry XT. Což o to, brzdy na supovi byly dobrý – mechaniky BB7 brzdí skvěle, ale… problém je v dlouhých sjezdech – u mechanik je potřeba brzdit silou, u hyder stačí jenom “lechtat páku” (jasně, přeháním) a o ostatní se postará kapalina. takže, benefit je zcela jednoznačný – v delších sjezdech není potřeba tolik síly a tím pádem se šetří ruce. plus, další bonusy jako automatická kompenzace ubývání desek (dodnes nechápu, jak to ta brzda dělá)
Nakonec jsem je objednal. Včera večer jsem si pro ně byl a hned je nasadil.
Zadní brzda se zajela hned včera večer, stačil jí asi kilometr. přední trvala déle – možná masnej kotouč nebo co, ta si dala říct až dneska.

Dneska odpoledne konečně po delší době vysvitlo sluníčko, tak jsme s Jardou a jeho bráchou jeli trochu pokrosit na Kosíř. Resp. oni jeli dřív a já je pak dojel.

Sranda začala hned jak jsem vyjel. Dopoledne jsem totiž měnil řetěz – starej (C9 Record) měl 132,4mm, tak jsem se rozhodl, že ho nechám odpočinout a místo něj dám novou C9. Kazeta ale byla proti – při každým šlápnutí, i minimální silou, to satansky střílelo. Co včul? Vrátit tam starej řetěz.

Místy bylo docela mokro a já byl hodně rád, že mám blatníky.

Na kosíř jsem nedojel. bohužel, v půlce výstupu mi zas začal střílet řetěz. Budu to muset prověřit. Už dlouho byl asi pokoj🙂

No, nic, domluvil jsem se s klukama, že na ně počkám dole ve slatinkách. Jak jsem tak čekal, koho to nevidím běžet. Luboš se vydal rozhejbat kostičky výběhem na kopec. Tak jsme pokecali.

Cesta domů proběhla až na malou storku v pohodě. A ta storka se stala kousek od OL: konkrétně zde.
Jeli jsme od Hněvotína (cesta vedoucí z levého dolního rohu). Normálně jezdíme za mostem vpravo a dolů z kopce po kostkách. jenže kostky byly mokrý a asi by dost klouzaly. tak jsme jeli druhou cestou.
tahle cesta má asi 500 metrů zpevněný povrch, končí v poli a odpojuje se z ní polní cesta směrem na letiště.
v zatáčce jsme viděli stát auto. asi nějací mlaďoši si vyjeli za město chlastat a vypalovat si rypáky. jenže, chyba lávky – auta tam byl dvě – v poli asi 20 metrů od cesty stál Renault Laguna a kolem se rojili nějací lidi. šofér laguny asi přehlídl, že cesta končí a plnou parou si to namířil do pole🙂

edit: mlaďoši to nebyli, byly to nějaké dvě rodiny ve středních letech, které se asi vracely z výletu a ztratily se… takže, o votunery nebo puba se nejednalo

No nic, sesedli jsme a šli pomáhat. Dobrej skutek je dobrej skutek, ne?
Dostat Lagunu z pole byl oříšek – dlouhý lano samozřejmě ani v jednom z aut nebylo – to by tam asi nešaškovali🙂
Díky nedávné oblevě bylo celé pole plné takovýho krásnýho mazlavýho blátíčka. hlubokýho, že… laguna pěkně ležela na bříšku.
Nebudu vás dlouho napínat – spojenýma silama jsme auto z pole dostali, ale byl to porod. tři jsme tlačili, další tři tahali, pěkně kousek dopředu, kousek dozadu… metr po metru. zabahnění jsme byli všichni od hlavy k patě – autí kolem sebe házelo bahnem a vůbec mu to nevadilo.
největší sranda byla, jak se při tlačení zapřít nohama o tu mazlavou hlínu.

nakonec se zadařilo, autí jsme vyprostili, poděkovali nám a všichni jsme se rozjeli hezky domů. docela by mě zajímalo, co všechno na té laguně při vyprošťování zařvalo. na svý si určitě přišla spojka…

4 thoughts on “40 km, AV 16, 250m up a jedno auto vytažený z pole

  1. i ty, Brute? hydry…sem odjel s véčkama několikrát Beskyd Tour (dlouhej) a bez problémů (no dobře, po sjezdech mě trochu bolely ruce), nemyslím, že kromě sjezdařů je v ČR reálnej důvod mít hydryBTW dobrej skutek jo, ale tyhle bych v tom asi nechal…možná bych se chvíli díval a vyfotil si je🙂

  2. já tam napsal nedokončenou myšlenku, už je to opravené. nebyli to votuneri, ale normální lidi, co se asi ztratili.

  3. aha…tak to bych možná o dobrym skutku uvažoval….ale víš že za dobrej skutek budeš po zásluze potrestán!🙂

Napsat komentář

