Zima, zimečka. Furt nechce zmizet, potvora :-)

Včera a dneska jsem zase byl venčit Supa. Ač nemám moc rád sníh v nížinách, musím konstatovat, že na tom bílým něco je. Zvlášť teď, když zmizela ta děsná inverzní oblačnost a občas se dá zahlídnout i kousek modré. To je pak pohoda.

Oba dny jsem vyrazil směrem na Poděbrady. I když už máme únor a dny jsou celkem dlouhé, pořád se na můj vkus šeří hodně brzo a já strašně nerad v zimě jezdím potmě – tma, kosa a k tomu být navlečenej v těch hrozných zimních hadrech, to nemusím. A protože se dřív jak v 16:30 z domu nevykolíbám, holt musím jezdit blízko.

Včera to byla strašná sranda. Ve městě to ještě jakž takž šlo, na stezce kolem Moravy, kudy jezdím, sice byla vrstva sněhu, ale aspoň docela uťapaná. Zato za městem, to byla technická pasáž. Čerstvej prašan na mírně umrzlým povrchu, děsná kombinace. Sup si dělal co chtěl. Takže jsem byl docela často nucen zachraňovat situaci trapnými pohyby :-). Ale co, aspoň si cvičím techniku, která u mě stojí za houby.

Dneska to bylo o dost lepší. Louka za městem byla docela ufoukaná, sníh trochu lehl a už to tak neklouzalo. Ale zas se vyskytla jiná radovánka – na povrchu se udělala asi centimetrová krusta, takže jsem si hrál na sněhoborec (od slova ledoborec :-))
Ale bylo fakt nádherně. Sluníčko zapadalo do mraků, na obloze spousta barev a já se mlátil do palice, že jsem nechal doma fotoaparát. Tož, aspoň pár fotek z mobilu…

DSC00175DSC00178DSC00179DSC00180DSC00181DSC00182

Zatímco včera jsem šel kus pěšky, dneska se dalo jet skoro celou cestu.
Jak je mým dobrým zvykem :-), opět jsem vyděsil nějaké běžkaře. Zajímalo by mě, co si mysleli, když viděli bajkra, jak asi v 10cm sněhu bruslí a snaží se jet aspoň trochu jak člověk 🙂

DSC00185

U vody bylo taky moc příjemně. Sníh skoro nedotknutej, na vodě (ledě) se proháněli běžkaři, občas jsem se pokusil hodit nějakou tu tlamu… prostě zimní pohoda.

DSC00187DSC00190DSC00193DSC00194DSC00197DSC00198DSC00200DSC00202DSC00203DSC00204DSC00205

Sranda nastala při návratu – nevracel jsem se zpět přes Plané loučky, ale bral jsem to zadem na Chomoutov. Louka, přes kterou jsem jel, byla větrem perfektně zarovnaná. A v tom byla zrada – na pár místech jsou prohlubně v povrchu a ty byly samozřejmě vyplněné sněhem. Takže, člověk si tak pěkně jede, jede a najednou stojí, protože má sníh až někde u přední osy 🙂

Zimní radovánky mi dnes daly 20 km s průměrem 15 k/h. Co si víc přát?

2 thoughts on “Zima, zimečka. Furt nechce zmizet, potvora :-)

Zanechat Odpověď

