Zimní Litovelské pomoraví

DSC00206Po dlouhé době nás zase poctilo víkendovou návštěvou sluníčko. A docela hřálo, na balkoně jsem naměřil 13°C (na slunku). No, nebyla by škoda válet se v takovým počasí doma? Byla.

Po obědě jsem vyrazil zas trochu natrénovat techniku jízdy na sněhu. Ono se to bude dřív nebo později hodit, až mě zas překvapí bahno 🙂
Mapka: http://www.mapy.cz/#x=139472384@y=134405120@z=12@mm=TP

Jako klasicky jsem se protáhl městem, trochu si zabruslil v parku na náledí mezi lidma. Je zajímavé, jak lidi v okamžiku, kdy napadne sníh, přestanou čekat cyklisty na stezkách (teda oni je neočekávají ani v létě :-)). Dost lidí jsem vyděsil a jakási babka mě seřvala, jaktože jedu po chodníku. No co už.

Můj oblíbený chodník kolem vody byl tentokrát krásně sjízdný. Podklad tuhý a tvrdý, klouzalo to jenom mírně, pohoda. Ani psů tam moc nebylo :-). A Plané loučky byly úplně prázdné. I se sjízdností to tam bylo dobrý, jenom jedna držka :-). Takže statistika dobrá.

Poděsy jsem objel chodníkem po “levém” břehu – tam to byl trochu boj, tam to moc prošlapané nebylo. Ale dalo se.
Z Poděbrad jsem přes pole pokračoval na Chomoutov. V tomhle místě jsem naměřil teplotní rekord – 9°C. A taky jsem si pěkně hrábl, přes pole to skoro nejelo.

DSC00207Z Chomoutova jsem to bral do Pomoraví kolem vody – nedávno jsem tam objevil chodníček, po kterém vede i cyklotrasa, a ten se mi strašně líbí.

I pod sněhem se po ní jede příjemně

Chodník ústí na červené TZ. Po ní jsem pokračoval dál na Litovel s tím, že dojedu, kam dojedu.

Tady jsem trénink techniky flákal. Celý pomoraví, až na pár míst, bylo projetý autama a cesta byla pěkně sjízdná. Aspoň jsem si dal nějakej ten objem.

To pomoraví v zimě vypadá úplně jinak. Ale krásně. Tekoucí řeka dodává spící krajině nádech života. Prostě pohádka.

DSC00208DSC00209DSC00210DSC00211DSC00212DSC00213

Dojel jsem až k Hynkovu a přemýšlel, co dál. Času bylo dost, kosa zatím nebyla, tak jsem se rozhodl pokračovat dál.
Po hrázi se jelo blbě. Sněhu tam bylo dost, jediná zpevněná místa byla od běžkařů. Takže to zas pěkně klouzalo. Ale vydržel jsem.

Pořád teplo, pořád se dalo. Natáhl jsem si to až do Lhoty a dál k mostu přes Bahenku. Tam mě začal tlačit čas a taky zima.
Při návratu jsem už začal spěchat. Ale něco jsem nafotil.
DSC00214DSC00215DSC00218

Celou cestu Pomoravím jsem jel po krásným sněhovým podkladu. Ale to se změnilo. Vracel jsem se po zelené TZ kolem Lovecké chaty. A tam nastal mazec. Díky tomu, že tam jezdí spousta aut, byl povrch hezky rozhrabaný a sníh nahrazen částečně zmrzlou břečkou. Fuj. Tenhle úsek jsem, až do Horky, prošel pěšky. Jet se tam prostě nedalo, klouzalo to přímo nechutně.

One thought on “Zimní Litovelské pomoraví

  1. máte tam pěkně nasněženo….tady taje 😦 srač.y všude…BTW radši se nechám seřvat od babči v parku než přejet autem na silnici (viz na BF Meduza)

Zanechat Odpověď

