Nová fotohračka

Další hračka je doma.
Už snad rok jsem vybíral náhradu za dlouho dosluhující Sony DSC-P51. A pořád vybírat a přebírat a přebírat a vybírat. Pomocnou ruku mi nakonec podala Li a její fotky. Obrázky se mi líbily, tak jsem kouknul, čím fotí a pak ji otravoval všetečnýma otázkama. Li, díky za jejich zodpovězení. Poté, co jsem si prošel pár recenzí, jsem se rozhodl, že do toho půjdu. A dneska mi dorazil – Kodak C875. Za necelých 2500 korun z výprodeje, pohoda. Na to moje neohrabaný focení je to supr.
 
Na první osahání se mi zalíbil. Příjemně padne do ruky. Trochu rozpačitě musím zhodnotit zapínadlo – poloha off je udělaná nešikovně.
Za negativum považuju absenci průhledového hledáčku – Na Soníkovi jsem ho občas použil. Uvidíme jak moc mi bude scházet v reálu. A další mínus je trochu zkreslené barevné podání fotek při náhledu na integrovaném displeji – na PC jsou fotky barevnější. Ale to je možná věc nastavení.

Moc jsem toho zatím nenafotil. Než jsem si ho dovezl domů, byla tma a první obrázky chci nechat na světlo. Takže jsem zkusil jenom kytku na skříni a troubu.

Jsem zvědav jestli zvítězí moje lenost a budu fotit na plnou automatiku nebo si zvyknu na manuál – zatím jsem nepochopil, co ty volby znamenají.

Tož odedneška vás budu zásobovat obrázkama z novýho stroje. Soník zůstane v záloze.

11 thoughts on “Nová fotohračka

  1. přeju hodně podařených fotek 😉 mně by zase brzy měl dorazit tenhle mazlík :)http://www.megapixel.cz/canon-eos-1000d-ef-s-18-55-mm-55-200mm

  2. no, můj vkus je jinde 🙂 na fotky jsem zvědavej. BTW průhledovej hledáček už snad dneska nemá žádnej kompakt

  3. CreAtive: jo, ten Canon je dobrej, ale pro mý účely moc velkej. má ovšem výbornou optiku (na foťák týhle kategorie)

  4. Canon je Canon, to je marný – tahle hračka má výhodu v tom, že je malá, skladná a vydrží i nějaký to poskočení na kole. Já ho tahám s sebou v dost polních podmínkách a zatím vydržel. Má slušnou optiku a řekla bych, že fotky nedělá špatný…Tak přeju hodně spokojenosti s novou hračkou 🙂

  5. Těším se na fotečky, jaký takhle mašinka dělá. To já někdy v budoucnu se chystám na Panasonic TZ3. Kupoval jsem kdysi TZ2 a musím říct že to dělá dodnes dobrý fotky… :).

  6. Martin: já vozím normálně malý opaskový pouzdro Lowepro, přichycený páskem na suchej zip od nějakýho starýho MP3 přehrávače…jenže já mám na biku M-Bary, tedy rozdvojený představec a lze to tam uchytit, že se to netočí (to samý na hrazdě na silničce)řešením by mohlo být i pouzdro přichycené k popruhu camelbaku, ovšem tam by to při pádu asi utrpělo…

  7. Martin: já to vozím v igelitovým bublinkovým sáčku v zadní kapse dresu. na řídítkách jsem to zkoušel v brašničce, ale děsilo mě hrkání, který to vydávalo

  8. Díky, za tipy. Kompakta od Pentaxu jsem vozil v dresu v malem sáčku z "pogumovane" látky. Ale i tak bylo poznat, že pot, který se vypařoval se do kového těla hezky zakusoval. Teď mám Canon 720is, mam k nemu maly pouzdro, ktery vždycky nějak přivážu na řidítka. Pokud bych uvažoval o OL D450 nebo Ca D5000 nevim jak bych to vozil krom batohu.

Zanechat Odpověď

