Třetí sraz cyklodiskuze na Hostýně

Akce, kterou jsme začali s nooskim poprvé plánovat v zimě 2007/2008 se v neděli 26.4.2009 dočkala své třetí reprízy a rekordní účasti. Dovolte, abych vám ji celou přiblížil z mého pohledu.

Třetí epizoda byla poprvé zmíněna někdy v březnu, když začalo být hezké počasí. Zájem byl docela velký. Koneckonců, když máte možnost posedět a pokecat s podobně postiženými lidmi z celé moravy, je škoda toho nevyužít. Zvlášť když tomu pokecu předchází štychovačka do kopce.

Článek tentokrát nebude provázen fotkami jako je u mě zvykem – fotky jsou uloženy v galerii. Fotky jsou samozřejmě klikací, orginály mají 5Mpix. K fotkám se budu v průběhu večera snažit doplnit smysluplné popisky.

Trasa vypadala takhle. Je nakreslena trochu nepřesně, v úseku kolem Grygova googlí mapy neznají tamní boční cesty a nemilosrdně mě to hnalo na hlavní přerovskou. Zbytek cesty sedí.

Plán srazu byl mírně komplikovaný. Akce měla jedno hlavní seřadiště, klasicky na parkovišti u hřbitova v Bystřici a potom několik pomocných pro dílčí skupinky.

Olomoučáci, byli jsme tři – Kaos, Vit a já, měli první sraz jako vždy u Lídlu. Sešli jsme se v osm ráno. Sluníčko svítilo, ale vítr byl chladný. Ten vítr, který nás pak otravoval celou cestu až na vrcholek kopce. Zavtipkovali jsme o oblečení, dohodli si tempo a vyrazili. Postup jsme zvolili pomalejší, ekonomický. Věděli jsme, že nám bude funět, jak říká Máselník, do tlamy a tak jsme se na to psychicky připravili.
Provoz byl naštěstí minimální. Kaos se snažil dohodnout nějaké střídání. Je vidět, že mě nezná. Politicky jsem mu vysvětlil, že střídání nebude, ať si užívá luxusní hák za mou sošnou postavou – já se za ty štíhlé chrty prostě nezavěsím a navíc mě to v háku nebaví. Dvakrát se pokusil střídat a pokaždé jsem mu po 500m zkazil radost🙂. Vit nás pozoroval se svým obvyklým mírným úsměvem a klidem.

Někde mezi Brodkem a Rokytnicí jsem se ohlídl a zjistil jsem, že naše skupinka se rozmnožila🙂 – kluci adoptovali dalšího chrta, který nás dojel a svezl se s námi až nahoru.

Do Přerova jsme dojeli 9:05, čili 25 minut před setkáním s dalšími členy skupiny – z Přerova nás mělo jet hodně. Zavolal jsem Jecminkovi, jak je na tom. Ještě šel venčit pejska. Počkali jsme na něj u domu a v 9:20 jsme už valili k místu dalšího srazu. Dojeli jsme přesně na čas. Velikost skupiny, která nás čekala, nás potěšila. Nepočítal jsem to, ale deset jich tam bylo.

Pozdravili jsme se, dohodli jsme akademickou čtvrthodinku pro případné další lidi a mezitím pokecali, Na přetřes samozřejmě přišla aktuální témata na fóru včetně našich zlatíček fantomů, které si pěstujeme jako oko v hlavě. S guru salonní cyklistiky a čestným předsedou klubu XXL, čahounem Ludvíkem jsme samozřejmě zavtipkovali o našich trochu přerostlých rámech.

Čtvrthodinka uplynula jako voda, vydali jsme se na cestu. Vyrazil jsem jako poslední, abych sbíral eventuelní odpadlíky. Na třetím kruháči si tak prohlížím balík předemnou a někdo mi tam chybí – Ludva se někam ztratil. Vzpomněl jsem si, že jsem ho zahlídl, jak cosi volá na parťáka. Asi se pro něco vraceli. Odpojil jsem se od skupiny a vrátil se pro ně, ať nejedou sami. A dobře jsem udělal. Později vysvětlím.

Našel jsem je kousek od místa startu – Ludva nechal v autě peněženku a vracel se. Tak jsem si je chytil a vyvedl je z Přerova.

Cesta Přerov – Čechy – Dřevohostice je docela vlnitá a krásně nám foukalo do úsměvu. Moc krásně. Do kopečka dvacítkou, z kopce tak max. 30. Snažili jsme se držet skupinu, já se občas urval a kousek odjel, abych něco nafotil. Mírný opar ale většinu fotek znehodnotil.

Do Bystřice jsme dorazili skoro přesně – 10:54🙂. U hospody na parkovišti se to hemžilo barevnými dresy. Zdálo se, že jsme poslední. Stanček nás operativně vyfotil při dojezdu🙂.

Přivítali jsme se se zbytkem bandy, dali pauzu a okukovali si vzájemně stroje. Najednou se ozvalo zahlaholení “nazdááááár” známým hlasem a přiřítil se Ambi na biku – toho jsme odepsali kvůli stěhování, nakonec ale dorazil.

Chrti už byli nedočkaví a vyrazili vzhůru. Já se chytil Ludvíka, který jel podobným tempem a spolu jsme si pěkně zanadávali na kopec.

Kousek od lázní se za náma ozvalo “tak v jedenáct, jo?” a dojel nás poslední z účastníků – Luděk, který mírně nestíhal. Sjel nás jak slalom na tři doby a vyrazil kupředu zachraňovat čas🙂

S Ludvou jsme si porovnávali údaje na ukazatelích sklonu a řešili, jak máme krásný teploučko. Tempo jsme zatím měli stejné. Ale někde ve třetině stoupání jsem zvolnil a Ludva mi metr po metru ujížděl – na horním parkovišti mi nadělil asi 5 minut.

Celou cestu jsem jel na 39/25, čili mou jedničku. Ale jelo se naprosto špičkově – Hostýn pro mě na začátku sezóny vždycky znamenal tak dvě až tři pauzy na odpočinek, tenhle výstup jsem dal v klidu a v pohodě na jeden zátah. Občas mi sice fouklo proti, ale jinak mi to jelo skvěle – 6 – 10 k/h, nohy táhly stabilně, nic nebolelo, tepy odhaduju na 155 bpm.

Na kopci nás čekalo standardní focení. Narozdíl od předchozích srazů, kdy jsme se v pohodě vlezli do jedné řady, jsme ted okupovali schodky pódia kousek od kostela.

Co dál? Klasika, přes Grapy na Rusavu. Část lidí už valila zpět domů, mezi jinými i Ludva s Romanem. Snad příště. Zbytek byl instruován, kde zabočit a na co si dávat pozor. Já jsem sjel před poslední třetinou účastníků a zastavil u odbočky na Grapy, aby ji neminuli.

Grapy jsou můj neoblíbený sjezd – děsnej padák dolů, raději to chodím pěšky, dolů se bojím. Ale zase se tam dá skoro na každém krok něco vyfotit, takže pěší sestup není nuda.

Oběd byl zase U kůlu na konci Rusavy. Já tam dorazil s asi půlhodinovým zpožděním. Aspoň mě mohli pomluvit🙂. A rozjela se zábava. Ambi náa bavil svým číslem lepení duše – na biku to bral přes Pardus, někde chytil defekt a lepil natřikrát🙂

Poseděli jsme asi hodinu a začali se pomalu rozjíždět domů. Olomoučáci přibrali nooskiho, Pistu, Luďka a Tomáše z Konice. Nooski mi sdělil, že se děsně těšil na štychování se s doomem ve sjezdu, tak jsme to rozjeli. pěkně 45 – 50 a hurá dolů. Měl jsem handicap – ostatní končili na těžších pastorcích než já, takže jsem rychlost musel dohánět kadencí a málem mi upadly nohy🙂 – ale vyblbli jsme se skvěle.

V Brusném se s námi rozloučili seveřani a my čtyři hanáci pokračovali na Tovačov. V kopečkách mezi Hlinskem, Prusinovicemi a Roštěním nám pěkně foukalo z boku. Největší mazec to byl ve sjezdu z kopečka nad Hlinskem dolů – tam teda foukalo fest a přitom je tam sjezd, kde se dá na pohodu jet 60. Tady jsem zjistil, že Ksyria jsou sice skvělá kola na zvlněné tratě, ale jsou citlivá na boční vítr – házelo to se mnou jak něco.

Za Kostelcem nám fouklo na chvíli do zad a my si mohli odpočinout. Přes Starou ves jsme proletěli docela rychle, Kaos nás solidně prohnal – před dědinou houkl “jdu chrtit” a my ho nemohli nechat jenom tak🙂

Sjezd na Říkovice byl taky solidní – tady nám foukalo z boku intenzivně – vítr nabral na rovinách od Hulína pěknou rychlost a tlačil nás do příkopu. Vit jel celou cestu po mé pravé straně a občas jsme se dostali dost blízko. A on se tomu všemu pořád usmíval – zajímalo by mě, co toho kliďase dokáže rozhodit🙂

Za Říkovicemi, přes Vlkoš a dál na Troubky jsme si jeli v klídečku s větrem v zádech. Bez větší námahy 30+. Škoda, že jsou tam tak rozsekané silnice. Pohoda trvala i cestou na Tovačov, kde jsme opustili Toma.

Posledních 20 km byla rovněž pohoda. Pořád foukalo do zad, dalo se krásně přes třicet. Za Dubem dokonce i 40 do mírného kopce. Domů jsme dorazili v hodně dobré náladě. Já si prohodil kolo, silnička zůstala doma a vzal jsem bika – ještě se nám nechtělo rozpustit sešlost a tak jsme zasedli na zahrádku hospůdky u parku na jedno dvojpivo rozebrat dojmy.

Suma sumárum – srázek cyklodiskuze se povedl. mě to dalo 120 km, AV 21 (včetně pěší vložky s focením) 1900m up (myslím si, že to není reálný údaj a tachometr byl opět zmaten silným větrem – podle bikemap to vychází 1120). cestou tam nám pěkně funělo proti, cestou zpět nám fouklo do zad.

2 thoughts on “Třetí sraz cyklodiskuze na Hostýně

  1. škoda že to k vám mám trochu z ruky🙂 ale vypadá to, že to nebyla tak malá akce, jak jsem původně myslel🙂

Napsat komentář

