Na oběd pod Praděd

Občas mě to chytne a zajedu si někam na oběd. Do Luhačovic, pod Hostýn nebo třebas pod Praděd jako dneska.
Původně jsme byli domluvení tři, ale nějak se stalo, že ti další dva nemohli. Holt jsem vyrazil sám.

Cyklistická trasa 27573 – powered by Bikemap 

Po ránu byla docela kosa, ale krásně modro. Vyjel jsem v dlouhých věcech a v nich vydržel skoro půl cesty.
Lidi vyjeli na prodloužený víkend už ve čtvrtek, takže dneska bylo na cestách nádherně prázdno. Takhle by mohlo být častěji 🙂

Díky brzkému startu jsem to moc nehrotil a jel v klidu. Pofukovalo mírně od severu, držel jsem si asi 25 – 28 k/h v optimálních otáčkách a kochal se. Po zimě je spousta nových děr, spousta cest je opravených a je i pár nových staveb. Například na hřebínku Nízkého jeseníku nad Šternberkem rostou dva nové “větrníky”

Dojel jsem až do Valšovského údolí. Zavanula na mě vůně čerstvě zalitého lesa – deštíky v posledních dnech pěkně zavlažily a umyly prach. Hned se jelo líp.
Valšovské údolí je zas tak trochu katastrofa. Některé čerstvě opravené cesty už praskají, na neopravených úsecích přes zimu přibyly díry a silničáři je na jaře dost prasácky opravili metodou plácání lopatou. Hlavně v prudších úsecích sjezdu to po cestě zpět byla loterie.
Dneska jsem si dal tu práci, zastavil a vyfotil si louky v údolí, které vždycky obdivuju ve sjezdu
DSC00284DSC00285DSC00286DSC00287

Už na Hostýně jsem si všiml jedné věci – prudší kopce jezdím sice pomaleji a na lehčí převody, ale celkově mi to jede líp – míň se trápím. I dneska, ve výstupu na Ondřejov, mi to pěkně šlapalo. Asi dobře zvládnutej silovej rozvoj 🙂

Nad Ondřejovem klasická odměna – výhledy na zasněžený hlavní hřeben.
DSC00288DSC00289

Z Ondřejova hurá dolů, do Rýmařova. Tímto zdravím pána v černém růmstru, který asi spěchal na byznis mýtink a jel včas, protože mi nedal přednost a málem mě sestřelil. Ještěže Ultegra tak dobře brzdí.
Vlnky za Rýmařovem směrem na Štáhli mě dneska trochu trápily – jaksi divně foukalo a nejelo to tak, jak by mělo. Ale za Štáhlí už to zas bylo v klidu. V jednom místě jsem prostě musel zastavit a prohlédnout si pořádně hřeben.
DSC00290

V Morávce mě pobavili bruslaři. Já fakt nevím, proč je nemám rád. Asi proto, že jeli po nesprávné straně. V dědině není klasický chodník, je suplován širokým pruhem na silnici. Jenže tenhle pruh těm umělcům nestačí. Jako první jsem objížděl takovou dobře krmenou dámu v kostkovaných kalhotech, která si pro sebe reservovala prostor šířky kombajnu. Raději jsem ji objel veeeeelikým obloukem :-). Ani auto přede mnou z ní nemělo radost. Další slečna o chvíli později sice nedělala takovou ekvilibristiku, ale těsně přede mnou se rozhodla, že si udělá výlet ze ”svého” pruhu na cestu. Ale dopadlo to výborně.
Jako poslední mi udělal radost mlaďoch, kterého jsem si odchytil o kus dál, někde u poslední autobusové zastávky. Ten se rozhod, že ho nějakej tlustej silničář (doom) nemá co předjíždět a zrychlil. Vydrželo mu to docela dlouho, až do zlomu kopečku, kdy se z 1% stoupání stalo 4% – tam už mu to tak nejelo 😀

Výstup na Hvězdu mě už tradičně prověřil. Ale nedal jsem se. Kritické úseky jsem podle Jecminkova zákona “když už nemůžeš tak přidej” vylámal ze sedla 🙂

Dojel jsem na Hvězdu, sedl na trávník a přemýšlel, jestli si vylámu kopec na Ovčárnu. Na jednu stranu se mi chtělo, na druhou jsem byl zhnilej. Nakonec zvítězila zhnilost podpořil ještě hlad. Takže jsem se rozhod, že nahoru se mi nechce. A dobře jsem udělal, cesta na Ovčárnu stejně ještě není umytá od štěrku. Od obrázku dál je to prý pocuc, nerad bych se tam někde zahrabal. No není se čemu divit, cestu uklízejí až v době, kdy se prohrnuje poslední úsek na Kopec a ten je ještě pod sněhem.

Chvilku po příjezdu na Hvězdu se docela šeredně rozjel vítr ze směru od Morávky. A bylo mi jasné, že je zle. předpověď počasí sice slibovala jižní vítr, ale jenom do 5 m/s. Doufal jsem, že to je jenom záležitost hor.

Sjel jsem v tom protivětru do Morávky na jídlo. Zastavil jsem se U kapličky na hermelín v bramboráku. Tentokrát jsem na zahrádce chytil exklusivní společnost – nejdřív partu teenagerů srkajících peewo a tahajících cigára jako správní chlapi, co pořád čuměli mým směrem a měli velice yntelygentní poznámky. Ty stačilo ignorovat. Jenže po chvíli přišla další boží rána – parta šesti buddhistických mnichů evidentně po celonoční a celodopolední meditaci – čti šest ožralých primitivů z Ostravy. Bože, to byla hovada. Netvrdím, že já mám vybraný slovník (Zdeněk z cyklodiskuze, můj neúnavný pozorovatel a kritik by mohl napsat tisíce řádků na toto téma :-D), ale tohle bylo moc. Ani jsem si ten oběd neužil, což mě mrzí – sýr byl moooc dobrej 🙂

Domů se mi moc nechtělo. V Morávce bylo nádherně a navíc ten vítr. Ale co, s chutí do toho a půl je hotovo. Ale jenom ta morální půlka. Slíbený vítr 5 m/s se nekonal a společnost mi dělal dost silný jižní prevít. Proti němu jsem se doslova plazil. Z Morávky dál jezdívám přes 35, dneska o 10 méně a makačka podstatně větší 🙂
Ani po cestě na Rýmařov se to nezlepšilo. Vlekl jsem se stylem babka s roštím (ta by mě teda dneska nepředjela :-)).
I za Rýmařovem to nešlo. Valšovské údolí se změnilo v aerodynamický tunel 🙂 – pěkně foukalo proti, brzdilo mě to dost intenzivně. A ani na Hané se to nezlepšilo. Přes 25 k/h jsem se na rovině dostal málokdy. Lidi, to byl gigantickej opruz. Dřít jak vosel a výsledek nikde.

Nakonec mi to dalo 145km, AV 23, 1030m up. Ale utahanej jsem jak kotě. kvalitu fotek omluvte, foceno mobilem 🙂

6 thoughts on “Na oběd pod Praděd

  1. co se to děje? Doom jezdí štreky a Serža se válí doma? :-O Budu to muset napravit zítra (MTB)BTW aerodynamickej tunel – sedíš na tom kole taky tak blbě jak Heidi Klum v tý reklamě na cosi? 🙂

  2. myslíš tu reklamu "pusť to do mě, můj účes to vydrží?" :-)asi jo, já mám kvůli své nekonfekční postavě děsně blbej posed :-)zítra, pokud vstanu, si dám taky bajčík, ale jenom decentně

  3. Jéééé, to se to krásně čte 🙂 Vítr mě dneska taky štval – dokonce tak, že jsem vyměkla a zkrátila původně plánovanou trasu… ale i tak jsem měla těch 85 kiláků chvílema plný zuby 🙂 A to mě nepotkal ani aerodynamickej tunel 😉

  4. VL: Já mám u týhle reklamy pocit, že ji při filmování posadili na koště a to kolo tam "domontovali" ex post… 🙂

Zanechat Odpověď

