A zas na oběd, tentokrát v Tylově

Já se snad v poslední době jezdím jenom nažrat nebo co🙂

Na akci Jívová jsme si minulý víkend domluvili další vyjížďku – tentokrát obědovou.

Cyklistická trasa 177486 – powered by Bikemap 

Původně se měla sejít stejná skupina jako na Jívové. Bohužel, tři z pěti nám odpadli, tak jsme nakonec jeli sami dva s Vitem😦
Startovali jsme před desátou. Počasí tentokrát neslibovalo nic moc – sice 20°C, ale dost chladno. Oblohu pokrýval opar, pofukoval chladnej vítr. Nevypadalo to nic moc.
Kousek od Šternberka se to ale změnilo, opar byl odfouknut a sluníčko se roztopilo. Dokonce i zmrzlina Vit si sundal návleky z rukou🙂

Cesta nás měla protáhnout přes známý kopec Ecce Homo. Jo, to je ten, kde se jezdí závody do vrchu. Vit naštěstí nezvolil cestu po hlavní kolem Stachova, ale jeli jsme přímo po trase závodu, bočními uličkami města. Minimální provoz, krásnej povrch. A nebylo to ani nějak moc prudký, sklon kolísal mezi 2 – 5%.
Nad městem jsem udělal pár fotek.
100_0905100_0906100_0907100_0908100_0914100_0915
Výhledy byly pěkné, bohužel lehký opar nad Šternberkem znemožnil solidní focení.

Na konci vedlejší cesty jsme si chytli hlavní silnici. Tady už byl provoz hustší. Celou dobu výstupu nám dělal společnost borec na motorce, co jezdil nahoru dolů. Zajímavě strávený dopoledne🙂

Vzpomínáte, že jsem se minule zmínil o větrníkách (na druhé fotce v druhé řadě, ta se sloupem el. vedení, jsou vidět). Už vím, kde přesně jsou – na kopci nad eccákem. A jsou obrovské.
100_0916100_0918100_0919100_0920100_0922
Když jsem vyjel na horizont eccáku a viděl je zblízka, tak jsem to musel okomentovat slovy “ty vole” – kam se hrabe elektrárna na Hostýně. Však viz fotka s nákladními auty. První je už hotový, druhý dnes osadili posledním listem rotoru a třetí se bude stavět.   

Pokračovali jsme po hlavní cestě na Bruntál. Jelo se parádně, mírně nám fouklo do zad, ve sjezdech 50, do kopce to bylo trochu horší. Naštěstí nebyl moc velký provoz. Zpět jsme jeli jinudy.

Následuje pár fotek z cesty mezi Dětřichovem a Valšovem. Jeseníky v celé své kráse.
100_0924100_0925100_0927100_0930100_0932100_0933

Rybářství Tylov najdete mezi Lomnicí a Valšovem – odbočka je umístěna v nejnižším bodě sjezdu mezi oběma vesnicemi, nemůžete zabloudit🙂
100_0934100_0936100_0937
Já teda ryby moc rád nemám, ale o pstruzích jsem slyšel spoustu dobrého, tak jsem si řekl, že to zkusím. A dobře jsem udělal. Objednal jsem si ho smaženého v trojobalu. Mňam. Vůbec to nebyla taková ta děsná rybina jako z kapra – jemné čerstvé masíčko. Akorát dost kostí, pěkně jsem se s tím drbal. Vit už měl svou rybu dávno v sobě a já zápasil s první půlkou. Ale je pravda, že u jídla jsem vedl kecy na téma existencionalismu – jak je možné, že žerem tvory, co ještě před chvílí plavali někde 100 metrů vedle🙂
Po jídle jsme se šli podívat k rybníčku.
100_0939100_0942100_0944100_0946100_0949100_0950100_0954

Hezky napapaní jsme se vydali dál. Vracet se zpět po hlavní cestě jsem odmítl. Tak jsme to vzali na Břidličnou a Rýmařov. Skoro přesně se ale zopakoval scénář z pátku – rozfoukalo se od jihu. Cestu zpět jsme si museli pěkně vybojovat. Do Břidličné a dál na Rýmařov pěkně proti větru, který se mezi kopci pořád točil, od Rýmařova na Ondřejov nám foukalo z boku a dost to brzdilo. Ve Valšovském údolí se vítr trochu uklidnil. A na Hané jsme měli kliku, Nízký jeseník nás odstínil a od Dlouhé Loučky dál už funělo jenom minimálně.

V Olomouci jsme si sedli na zahrádku, dorazila i moja a probrali jsme dnešní povedenou akci. mmch, ty vajgly v popelníku nejsou naše!!!!!!!!!!!😀
100_0956

Dnešek mi podle tachometru dal 113 km, AV 25, 725m up. Bikemap ukazuje 830m up, někdo kecá🙂

5 thoughts on “A zas na oběd, tentokrát v Tylově

  1. Já rybinu nepapám… jedna z mála věcí… vlastně když nad tím přemýšlím, tak zase tak z mála věcí ne… :-)Příště jeďte na oběd někam do steakhausu, ať mi uděláš radost O:-)

  2. mame tady v Augsburgu "Argentinian steakhouse Chorizo" – vygoogluj si to. Ty stejky bych ti nepral – ne ze by byly spatny, prave naopak…ale je toho tolik, ze to nedokazes sezrat….asi za 15 EUR

  3. VL: No podle toho, jak se Walda pořád zajímá o jídlo bych řekla, že porce, kterou nedokáže sežrat, neexistuje😀

Napsat komentář

