Evangelium podle Linuxu

A už je to tu zase🙂. Evangelisti se činí…
cituji z bike-fora:
Jogador  (23.05.2009 01:17:41)
1x> Windows 7 RC
Ahoj, nemáte už nikdo nahozený nový windows, válí se tu předemnou a já přemýšlím, zda ho nainstalovat, nebo zůstat u vist, především mi jde o to, jestli pod něma pujde MapSource a SportTracks. Děkuji

chvíli probíhala normální debata. ale jenom chvíli. Evangelista na sebe nenechal dlouho čekat…
JARDA001  (23.05.2009 08:31:15)
vybodni se na to a nahraj si radši linux a seš za vodou s problémy.:) sám používám již 8 měsíců a plná spokojenost.

Čím to je, že se v každé diskuzi o windows musí objevit jeden nebo více odborníků, kteří musí nutně ventilovat svou radost. Já chápu, že pro určitou komunitu lidí může mít linux přínos v jakékoliv podobě, ale je opravdu nutné tím zaplevelovat diskuze, kde se o linux vůbec nejedná?

Už několikrát jsem pátral po důvodech, v čem je ten “linux zdarma a legálně” tak děsně cutting-edge, že ho nutně musí mít každý na svém kompu. Zkoušel jsem se ptát např. na cykolodiskuzi, kde se to horlivými linuxáky jenom hemží, leč kloudné odpovědi jsem se nedočkal.
– Prý stabilita. Jo? Mně dělaly windows, konkrétně Vista Ultimate, problém naposled před půl rokem, kdy tvrdě mrzly. Příčina? Vadný kabel SATA k systémovému disku. Po jeho výměně je systém rockstable. Tenhle konkrétní kabel měl předtím půjčený kamarád a asi mi ho polámal.
– Rychlost. Jde porovnávat rychlost odezvy jednotlivých OS? Jako že kliknu na nějaké tlačítko a čekám jak dlouho to bude systému trvat? K čemu je to dobré?
– Spotřeba RAM. Vista RAMku papá moc ráda. Důvodem je cache pro prefetch, OS si do ní načte často používané programy a pak je spouští rychleji. No a co? když něco tu RAMku potřebuje, OS ji uvolní. Je sice fajn, že linux v klidu sežere paměti pomálu, ale RAM v PC je snad od toho, aby se používala…
– Dostupné programy. Programů pro windows je velká spousta. Pro linux rovněž. Jenže, spousta těch programů pro linux vypadá tak, jak vypadá – jsou sice zdarma a legálně, ale vypadají jako ročníková práce nějakého studenta. Nějaký nadšenec začne něco bastlit, po roce ho to přestane bavit a program zůstane rozdělaný. U windows se tohle stává taky, ale podstatně méně často, kvalitního softwaru je spousta.

Windows jsou prý dobré akorát na pouštění her. Jo a proto jsou ve firemním sektoru PC osazena výhradně linuxem. Hm, že jsem si toho u zákazníků nevšiml.

Microsoft má monopol. Fakt? Že o něm nevím. Microsoft má dominantní postavení na trhu, o tom žádná. Ale proč? Když je ten linux tak strašně skvělý, proč už dávno MS neválcuje. Na trhu je dejme tomu 10 let. Za tu dobu má rozšíření, které je v rámci statistické chyby měření. Někde je prolém. A velkej. Proč sakra nemá aspoň 10%?

Z mého pohledu Linux nenabízí žádnou přidanou hodnotu. Jako hračka pro pár geeků a nerdů, které baví sťárat se v OS a hrát si s ním, je to super věc. Pro mně je OS pouze platforma, která se stará o běh aplikací. To “moje” windows splňují – bezproblémový OS, který po instalaci nakrmím ovladači a dál se o něj nestarám. Vím, kam sáhnout, kde co udělat a co se kde šteluje. To mi ke štěstí stačí.

Milí linuxáci-evangelisté – snažte se zapřemýšlet, proč váš smysl existence není více rozšířen a kde soudruzi z vývojářských týmů udělali chybu. Je to opravdu tím, že lidi jsou vofce, které naletěly microsoftí propagandě a koupily si totálně nefunkční produkt?

Každopádně se zamyslete, než někde začnete vyřvávat “linux rulezzz”, jestli se to do té debaty fakt hodí.

Já mám v Linuxu akcelerovanej desktop a vy ve Windowsech ne. Já v linuxu nemám viry, rootkity a ostatní bordel, kdežto vy ve Windowsech furt. Mě nehrozí, že se mi samovolně smažou data na disku, kdežto vám vjednomkuse. Já si můžu nastavit všechny barvičky v KDE, protože KDE rulezzz a ve windowsech je to natvrdo šedé. Já mám zadarmo v Linuxu defaultně předinstalované už i aplikace kcalc, amarok, krusader a uptime daemon. Linux má OBROVSKY VELKÝ UPTIME, daleko větší než ty vaše dementní zavaděče na hry. Vy musíte složitě klikat, jenže já, fiškus, si napíšu do commandlajny jen soubor=$(echo $1 | sed ‚s/^(.+/)([^/]+).wav$/.ogg/‘). Kdybyste nebyli brněnští vesničani s Intelem tak byste už dávno nádherný kvalitní operační systém Linux používali jako každý normální člověk !!! Jste jen tupci a hovada jdoucí s davem. LINUX RULEZZZZZZ!!!!!!! Je mi z vás na blití.

8 thoughts on “Evangelium podle Linuxu

  1. Pravda, pravda, PRAVDA, PRAVDA!!!(Původně jsem chtěl komentovat, ale je vůbec co? Se vším souhlasím!)Jinak – jedno takové klišé – linuxáci si myslí, že my, windowsáci, máme něco proti Linuxu – ne, nemáme! Je to přesně naopak a vychází to z linuxácké malosti (některých).

  2. Doome, vole mi tohle nedělej, jo! Já se musim řehtat a jak má takovej řehtající se Serža kreativně vymejšlet příspěvek na blog, co? :–)

  3. Linux nemůže být lepší než windows protože na linuxových seminářích nedávají tak dobré občerstvení.Windows nemohou být lepší ne linux protože na widnowsových seminářích mají fakt hnusné kafe.

Napsat komentář

