Kultura stravování

Krásný slunečný dopoledne, teploučko, mírný větřík, prostě počasí lákající k obědu na zahrádce.

Tak si pěkně sedněme, objednejme si nějakou baštu… pusťme se do jídla. V tom okamžiku k vedlejšímu stolu sedne banda nějakejch vometáků, vytáhnou cigára, zapálí si a všechen ten smrad jde samozřejmě k okolním stolům. Obídek se smradem, to je panečku mňamka. Zajímalo by mě, jak přiznivci kouření na zahrádce přišli na argument, že na čerstvým vzduchu cigáro nesmrdí.

Hovado prostě zůstane hovadem za všech okolností… a já jsem rád, že žijeme v moderní evropské zemi.

37 thoughts on “Kultura stravování

  1. Ještě "hezčí" je, když vidím mamku s kočárkem na procházce a klepe popel z cigarety málem do kočárku… tak to mám rudo před očima!

  2. vyšší level – stádo maminek (stádo podle vzoru krav) s kočárkama si sedne někde na zahrádce, všechny si zapálí a smrdí těm malejm do kočárů. pak se nedivme, že máme tolik alergiků

  3. Nějak nevím, na kterou stranu se přidat. Jsem pro NEKOUŘIT ovšem pokud si někdo bude chtít zapálit, a nebude mě tím otravovat, tak ať si zničí plíce a život. Žere to akorát velký prachy, a z plic si to taky "ukousne" své. Stejný názor mám i na Marihuanu.

  4. Li: občas mám tendence odpálit někomu pod stolem dýmovnici 🙂 (ale jinak jsem neškodnej :-DD)JE: důležitý je tam to "nebude otravovat ostatní" – troufám si tvrdit, že velká věšina kuřáků si doma v bytě nezapálí.co se týká hospod a restaurací – v putyce, kde se akorát chlastá a k jídlu dostanete leda utopence a tlačenku s cibulí si kuřáci hulte jak chcete. ale v místě, kde se chtějí lidi najíst, by mělo být kouření nějakým přesným způsobem regulováno, jinak nás ta smradlavá menšina brzo utluče špačkamanejen moje názory na problematiku kouření v reštaurácii jsou sepsány zde: http://forum.bikerka.cz/viewtopic.php?f=10&t=227

  5. Při jídle to vadí, a hodně. Sdílím tvůj názor, ale udělej proti tomu něco, že jo. Než se po někom vochomejtnout, že si vedle tebe zapálil, to si radši sednu jinde. Aneb moudřejší ustoupí.

  6. filosofická otázka – kde to kruci jsme, abych někomu ustupoval? něco jiného je, když někomu podržím dveře, na dálnici přebliknu do levého pruhu, abych pustil auto v připojovacím a podobně. ale proč ustupovat někomu, kdo VĚDOMĚ porušuje moje práva a ničí mi zdraví. Už tak JIM ustupujem tím, že tolerujeme JEJICH vajgle všude možně nejen ve městě, ale i v lese nebo jinde v přírodě.No mercy!

  7. JE: Jenže když se nebudeš hádat, tak ten blbec na nic nenarazí a příště si troufne víc… v tom vidím problém. A to platí nejen u kuřáků.

  8. Li: Tak s tím obecně naprosto souhlasím! Přehlížení problémů nevede k ničemu dobrému (i když je to tvrdé a dost nepoměrné srovnání – podívejme se na Hitlera, kterého všichni přehlíželi a co se pak stalo…).

  9. Nepřipadá mi regulérní přirovnávat Hitlera ke kouření. Jedno mají společné. Oba zabíjeli/jí. A ohledně toho blbce, příště si troufne taky, pokud tam nebude ten samý člověk se kterým se předtím hádal.

  10. JE: ne, tak jsem to nemyslela. Spíš v obecné rovině – když budeš ustupovat zlu, tak mu dáváš prostor. A to mi připadá špatně. Takže já se ozývám a hádám z principu, i když zřejmě nebudu mít šanci na vítězství… asi jsem naviní – blbá, ale sklopit uši a nechat si všecko líbit není můj styl.

  11. ustupovat kuřákům je velice špatný nápad. už tak nám svým smradem a odpadky dělají binec kdekoliv se jim namane

  12. Jsem kuřák. Doma skutečně zásadně nekouřím. Když si mám zapálit v práci, nedělá mi problém za jakéhokoliv počasí jít na místo k tomu určené. Odhazuji vajgly do koše. Když někam přijdu a mám chuť si zapálit, pravidelně pokládám otázku: "mohu si zapálit?", případně:"smí se zde kouřit?". Nekouřim na zastávce. Když jdu s kočárkem pečlivě si dávám pozor na to, aby dým šel tím správným směrem, případně poodejdu pokud stojíme. Pokud už někde kouřím mezi lidmi, snažím se vyfukovat smrad tím směrem, kam je to relativně nejvhodnější. Pokud kouřím na veřejnosti, vždy se dívám po okolí zda-li by to někomu nemohlo vadit. Pokud mě někdo upozorní (což se mi ještě nestalo), že mu moje kouření vadí, neměl bych problém s tím pro tu chvíli přestat. Rád a vlastně většinou kouřím sám (protože mě samému kouř jako takový samozřejmě taky vadí). Je to věcí každého a mám na to stejné právo jako každý na svůj moučník anebo párátko po obědě. Stejné právo jako když si chce někdo vyjet na kolo. Pokud se snažím být ohleduplný nevidím v mém kouření jediný problém pro ostatní – Takže mě můžou políbit prdel všichni ti, kterým to "vadí" ;o).Tohle není problematika zákona, brojení proti kuřákům – protože stejně jako vše ostatní se to řídí hlavně slušností a ohleduplností jednotliců… A když je někdo "debil", tak prostě bude debilně na silnici předjíždět, kouřit na veřejnosti, mít blbý kecy atd… prostě se chovat jako "debil" v celém rozsahu svého jednání, ať udělá co udělá.PEACE ! ;o)

  13. Naše společnost se řítí do stavu, kdy normální rozumový kodex slušného chování, každá píď slušného chování a ohleduplnosti, se začíná přeměřovat a předělávat na sbírku různých nefunkčních zákonů a zákonných zmetků. Není třeba někomu něco zákonně nařizovat, když to stejně bude porušovat. Bude někdo volat policii k někomu kdo si zapálil na zastávce ? Každému to bude vuřt!Dobře nám tak, naše společnost ztratila veškeré morální zábrany, a veškerou úctu, slušné chování a tak podobně… na všechno budemem mít tedy zákony… a budem ukazovat prstem – hele vidíš, tohle je zákon a ty ho porušuješ. Kde je pak všechen zdravej rozum?

  14. v tom případě se tě naše filipika proti hovadům netýká (stejně jako se například mě a jiných solidních cyklistů netýká hon na čarodějnice provozovaný občas na dfensu :-))s tím právem je to trochu napováženou. pokud kuřák svým právem někoho obtěžuje, přestává to být právo. stejně tak například biker, když jezdí po lesních chodnících používaných i ostatními lidmi jako prase – v okamžiku, kdy někoho omezí, jeho právo zaniká. lidé se musí naučit nějakým způsobem existovat vedle sebe a nelézt si na nervy.

  15. a s tím druhým postem máš pravdu. já to kritizuju už delší dobu – přílišná míra explicitních zákonů zcela ničí zdravý rozum člověka a lidi se začínají chovat jako roboti přesně jedoucí podle programu

  16. MS: Jsi výjimka a kdyby se všichni kuřáci chovali tak jako Ty, není na koho si stěžovat a proti komu brojit :-)Naprosto není potřeba omezovat svobodu lidem, kteří se sami od sebe chovají ohleduplně.Máš pravdu, stačilo by, aby se lidé začali k sobě chovat "jenom" slušně… jenže pokud k tomu nesměřuje výchova, tak samo od sebe se nezlepší nic.

  17. Je to tak, odsuzujeme cikány, kuřáky, ty co pijí… házíme je do jednoho pytle, přitom každý jsme jiní. Ať si kouří, když nikoho neobtěžují.

  18. A pak si jedno nedej, co? :-DMS: Jak už psali jiní – jsi živoucí exemplář toho, že stačí dobrá výchova a pevné základy!

  19. JE: dokud nebude dosaženo 100% nekouřivosti kuřáků, tak bude vždy docházet ke konfliktům. kuřák totiž vždycky bude někde smrdět. na ulici, na zahrádce, v lese nebo na louce.mmch, docela nedávno jsem pěkně zjebal partičku takyturistů – šli po červené TZ lesem pod Jedovou a vesele si bánili. A přitom je v lese co? Zákaz rozdělávání ohně. Zrovna tahle červená je dost frekventovaná a v některých pasážích je tam vajglů požehnaně… jenže tyhle dobytky nikdo nedonutí, aby si to po sobě uklidili

  20. Li S: Není vyjímka – mnoho kuřáků se chová slušně – ale prostě jsou prostory, kam si kuřáci chodí zakouřit a hospoda, potažmo zahrádka je jedním z nich. Pokud nekuřák požaduje, aby se tím, že do kuřácké hospody vstoupí, či usedne na příslušnou zahrádku, stala z této hospody či zahrádky nekuřácká prostora, je tím "hovadem" právě nekuřák.Doom: Je třeba se smířit s tím, že jsou lidé, kteří kouří. Stejně jako s tím, že jsou lidé, kteří jedí maso, nejedí maso, pijí kávu, nepijí rum atakdále.

  21. pořád se točíme kolem jednoho zásadního rozdílu – lidi, co nejí maso nebo pijí rum nebo poslouchají metal nijak nevadí mému zdraví. když si jdu někam sednout s vegetariánem nebo metalistou, tak pak nemám oči červený jako králík a nesmrdím jako popelník

  22. Anthony: pokud je hospoda deklarovaná jako kuřácká – nebo jakýkoliv prostor – tak to naprosto respektuju a buď mi to přežiju nebo tam nelezu, ale rozhodně nenutím kuřáky, aby přestali kvůli mě kouřit. A taky neházím všechny kuřáky do jednoho pytle. Ale mám spíš opačný zkušenosti – že se musím jako nekuřák tvrdě bránit, protože kuřáci se chovají bezohledně. Možná je to jenom tím, že se pohybuju v oblasti reklamy a tam je zřejmě těch kuřáků větší koncentrace na metr čtvereční 🙂 Jinak já osobně se snažím chovat podle hesla "žít a nechat žít".

  23. Nápodobně 🙂 V reklamě je víc kuřáků než v IT? To mi bourá mé dosavadní statistiky… Možná by byla zajímavá statistika, kolik profesí soudí, že je právě v té jejich nejvíc kuřáků. Fakt by mne takový průzkum docela zajímal.

  24. Li: Naše firemní statistika… 10% nekuřáků. Zbytek kuřáci. By mě zajímalo, co vlastně v reklamě děláš? 🙂

  25. Jsem kuřák, ale do restaurace, kde se při podávání jídla může kouřit, bych nestrčil ani nos. Myslím si, že když si kuřák v restauraci u jídla zapálí, je to projev jeho bezohlednosti a nevkusu. Pracuji v plynárenském zařízení, kde se samozřejmě kouřit nesmí a musím to celou směnu vydržet. Je sice pravda, že se mi honí huba po cigaretě ale vydržím to a o to lépe pak cigárko chutná. Jsem přesvědčen, že i silný kuřák je schopen vydržet abstinenční příznaky a nezapálit si v místech, kde se to nesmí, nebo kde to obtěžuje jiné lidi. Pokud to nedokáže, svědčí to o jeho bezohlednosti a nedostatku základní lidské slušnosti.

  26. Reklamou nemyslím oddělení ve firmě, ale odvětví. Kdo dělal někdy třeba expozici na veletrhu nebo výstavě potvrdí, že tam jsou nekuřáci bílou vránou 🙂 JE: dělala do letošního roku 🙂 Veletrhy, výstavy, promo akce, společenské akce, suvenýry, akce na podporu prodejů, semináře a nebo cokoliv jiného 🙂

  27. mňamkahttp://www.youtube.com/watch?v=aXbYw3aZe3E&feature=relatedkolik asfaltu (tar) se dá získat ze 400 cigaret. opravdu nemám sebemenší zájem, aby mě někdo podaroval i zlomkem tohohle množství svinstva. už tak žijeme ve znečištěném prostředí, nechci, aby mi někdo ještě hulil pod nos

Zanechat Odpověď

