Víkend v sedle

Malá rekapitulace uplynulého víkendu.

Začnu pátkem. Ne, že by se konala nějaká akce, ale páteční déšť se dost výrazně podepsal na sobotním výjezdu. Na Olomoucku pršelo fakt kvalitně. Začalo už ráno a s přestávkama to vydrželo do pozdní noci.

Na bike-foru jsme se v tématu prostějovských vyjížděk domlouvali s Hejdikem a Vojtou, jestli jestli něco podniknem. Hejdik nevěděl, ale Vojta byl pro každou špatnost. Ani bahno ho nějak moc neděsilo, prý bude sranda.

Sobotní ráno vypadalo nadějně. Sice chladno a zataženo, ale bez deště. Radar CHMU ukazoval docela solidní déšť na jihu, střed Moravy byl beze srážek. Potvrdili jsme si sraz ve dvě odpoledne a já začal plánovat trasu.
Vojta je ze Zlína, ovšem rodiče má na Prostějovsku. Takže střední Morava mu není cizí. Minulý rok se s námi svezl po trase Vandru, tentokrát jsem ho trochu potahal po Kopečku a oblasti Pohořan.

Pro bikera olomouckého je nejhorší dostat se z města do terénu. Pokud pomineme směry kolem Moravy, buď na Pomoraví nebo směrem na Dub, kde je jenom rovina a polní cesty, je nutno ujet nejméně 10 km po asfaltě, než se dostane mimo civilizaci. Děsná nuda, daň za život ve městě.

Vyškrábali jsme se na Kopeček, já s funěním, Vojta na pohodu s elegantním pohupováním jeho fullíka. Nějak se mi nechtělo experimentovat s novýma cestičkama, hlavně kvůli bahnu, a tak jsem sáhl po své oblíbené červené TZ s malými úpravami.
Jako první jsme navštívili malý sjezdík plný kořenů. Tady se jasně ukázala výhoda fulla, Vojta ho sjel těžce v pohodě, já musel opatrně – některé “schody” byly docela vysoké. Vojta se na mě poškleboval zdola 🙂
Velice mile mě překvapil povrch cestiček. Na to, jak pršelo, bylo bahna docela málo. Teda zatím. Les po dešti krásně voněl.

Ten den se jela i Olomoucká padesátka a my jsme potkali část závodního pole. Lidi, ti snad museli projet peklem 🙂 – my jsme teda nebyli zrovna vzor čistoty, jakožto bikeři se bahnu nevyhýbáme, ale proti závodníkům jsme byli děsní leštiči. Chrti byli zabahnění od hlavy k patě, u některých nebylo vidět ani značku vidle, ani značku rámu :-). Tomu se říká závodní nasazení. Počkali jsme, až největší chumel přejede, a potom jsme pokračovali dál po červené. Na loukách za radíkovskou věží bylo taky docela sucho, kromě pár kaluží pohoda. I sjezdík okrajem lesa byl technicky naprosto v pohodě. Ono snad ani nepršelo nebo co. Půda to skoro všechno vysála. Na biku se mi v poslední době dost lepší technika, tenhle sjezd jsem si dal zase bez jediného zaváhání a chybičky.

V lese pod výstupem na Pohořany to bylo trochu horší, tam nás čekaly velké kaluže. Takže opatrně, broděním vpřed. Ani jsme si nenabrali do bot :-).
Louka v dolní části Pohořan dala opět trochu zabrat. Nějak mi to tam nejelo. Asi zdechlý nohy nebo co.
Na cestách pod Jedovou jsme potkali konec závodního pole padesátky. Jednomu bikerovi jsme půjčovali pumpičku. A taky jsme se trochu ztratili, spletl jsem si cesty na křižovatce a ocitli jsme se někde úplně jinde, než jsem zamýšlel :-).
Chybu jsme napravili změnou plánu. Napojili jsme se na modrou TZ směrem na Hrubou vodu, sjeli na zpevněnou cestu a vyšlápli si kolem potoka až skoro na Jívovou. Večer před vyjížďkou jsem trochu upoštěl tlak z vidlice, abych vyzkoušel její citlivost. A ve sjezdu po modré jsem zjistil, že to nebyl dobrý nápad. Vidlice sice byla citlivější, ale mnohem víc šla do zdvihu, ve sjezdech zajela skoro nadoraz a odmítala brát nerovnosti. Takže to pěkně třepalo. Raději ji zase dofouknu zpět na vyšší tlak.
Kolem potoka se jelo skvěle. Šumění vody, nikde nikdo, klid a mír.

Poslední část vyjížďky nás vedla po žluté TZ přes Dómský les na Hrubou vodu. Pěkná cestička, ale kopcovitá. Pěkně nahoru a dolů, nahoru a dolů. Bahnem, tady pršelo opravdu hodně a voda byla všude. Už jsme ji ale moc neřešili a sjezdíky si dávali pěkně naplno. Místy jsme jeli vyloženě korýtkem erozní stružky, protože okolo bylo jenom a jenom kamení.
A to byl v podstatě konec výjezdu – docela se připozdilo, tak jsme to už vzali po cestě do Olomouce.

Suma sumárum, 52 km, 700m up, AV 15.

A v neděli silnice. Původní plán byl vyjet Hostýn. Jenže, parťákům se změnily plány, vyjížděli jsme až v jedenáct dopoledne, takže Hostýn bychom časově nestíhali. Náhradní cíl byl stanoven na Rusavu. Plán 120 km. I ten se ale změnil. Celé odpoledne docela foukalo, směr větru nebyl moc příznivý. Na Olomoucku to ještě docela šlo, ale na Přerovsku, kolem Staré vsi se rozfoukalo přímo od Hostýna. Navíc jsme ve skupince měli problém s osou klik, takže jsme kopečky zavrhli, dojeli na oběd do Holešova a odtud po hlavní přes Hulín zpět. Ten vítr mi dal pěkně zabrat, snažili jsme se držet nějaké svižnější tempo a občas mi to zas žralo i trávu kolem cesty. Nohy dostaly pěkně zabrat. Korunu tomu dali kluci za Brodkem u Přerova, kde zahlídli dalšího silničáře a snažili se ho dojet. Což o to, jim to jelo pěkně, ale já jim totálně neuvisel a pomalu na ně ztrácel. Raději ani nepřemýšlím, kolik tak mohli jet, když jsem jim se svou rychlostí cca 35 k/h neuvisel :-).

Neděle mi dala větrných 105 km, AV 28 a večer dvě pivka.

7 thoughts on “Víkend v sedle

  1. A tak v teplíčku se to hezky čte 🙂 Jsi dobrej!Já mám díky tomu kulturnímu výpadu za víkend včetně pátku jenom stovku dohromady…

  2. kožešinový elasťáky sice ne, ale jinak jsme oba byli v dlouhých hadrech. v městě bylo sice relativně teplo, takže po cestě do lesa jsme se poněkud vařili, ale jakmile jsme vypadli mimo civilizaci, dlouhý hadry přišly vhod

  3. mmch, většina těch chrtů na padesátce byla oblečena velice polehku – snad ani jeden neměl dlouhý kalhoty, pár borců dokonce jelo bez dresu, jenom v gatích s kšandama. no chudáci jejich kolenaLi: každej km se počítá 🙂

  4. Už delší dobu se pokouším slečnám nabídnout "romantický víkend v sedle"… bohužel zatím žádný měřitelný úspěch…Asi jim budu muset vysvětlit, že se nejedná o nic vulgárního… 🙂 (Nebo naopak jim to budu muset slíbit?) O:-)

  5. já regeneruju v práci :-)objem po rovině je v pohodě, ale v kopečkách trpím jak zvíře – klasika, Praděd, to jsem druhej den mrtvej 😀

Zanechat Odpověď

