Projekt Singlespeed Franta 2.0, Milestone 1

Na počátku byl Franta. Zelenej Favorit do nepohody, s tlustýma gumama a řazením na rámu, v podstatě parodie na cyklokrosku a kolo, na kterém jsem dělal první krůčky v terénu…
2783_061114221209[1]
Franta posléze zmutoval na rádobyhoráka – silniční oblouky jsem vyměnil za rovná řídítka, řazení na rámu za gripshift. Zbytek zůstal.
2783_061114221204[1]

Vývoj šel dál, favorit samozřejmě nestačil mým potřebám, jak jsem se v terénu postupně osměloval a tak šel do důchodu a jeho místo zaujal cross a posléze ostré MTB.
2783_080216161731[1]dsc04207[1]tn1000110[1]

A co s Frantou? Nějakou dobu ležel ve sklepě odstrojený. Ovšem v mé hlavě dlouho hlodala myšlenka, že by neměl jenom tak zahálet. Ale co s ním? Nakonec se našlo řešení – udělat z něj měšťáka. Co možná nejjednodušší stroj, který bude možno zamknout někde u obchodu, aniž by moc lákal zloděje. Nějak si neumím představit, že bych nechal u obchodu Supa, to bych u něj musel přivázat dobrnama.
Ovšem nejen městem živ je člověk, Franta 2.0 bude sloužit i pro nácvik techniky šlapání. Na to by sice byl lepší furtšlap alias fixka, ale takovej vodvazák ještě nejsem.

Franta nakonec dožije jako singlespeed. Jeden převod, žádné řazení, maximální jednoduchost. Akorát je potřeba sehnat komponenty. Dneska jsem se dostal do stádia Milestone 1, sehnal jsem středovou osu. Sice šíleně obstarožní, žádný zapouzdřený ložiska, ale pěkně kuličky, věnečky a vymezení vůle. Ale zas byla zadarmo. Akorát jsem si s tím hrál dvě hodiny.
Momentálně vypadá takto:
100_2065

V plánu jsou fáze Milestone 2 a Milestone 3 – chybí mi kliky a brzdové páky – sice mám nějaký děsný Tektra, ale pokukuju po něčem pohodlnějším.
Kliky budou pravděpodobně ze sady Exage 300 a brzdit budu rozbitýma pákama Campa, asi Veloce nebo vyšší.
Momentálně se čeká, až mi kamarádi dodají chybějící věci.

10 thoughts on “Projekt Singlespeed Franta 2.0, Milestone 1

  1. To je tak, když se dospělí lidi nudí… :-)Čoveče já mám v garáži stejného favorita a musím říct, že bych na něm do města nejel! Nejel bych na něm ani do lesa ke krmelci! Přece jen mám nějakou důstojnost a pověst… :-)Na druhou stranu je pravda, že když někde v lese opřu svoje kolíčko o kmen, abych popošel jen pár metrů a ulechčíl si… jsem dosti nervozní. Přece jenom to něco stálo (ikdyž ne mě) a kdyby šel kolem nějaký všivý zajíc, co by se chtěl zadarmo popovézt, asi by to moje chabá pumpa na krvinky neutáhla…😦

  2. Jen si nemysli, dneksa jdou po všem. Nám šlohli před barákem kovovou rohožku.BTW všiml jsem si, že sis koupil stejnej koberec….

  3. Neboj, postavím na každý konec ulice dva agenty v přestrojení za zevlující důchodce… ozbrojené sukovicemi a holemi… pro potřeby zatarasení a blokování výjezdu z ulice budou vybaveni pojízdnými taškami a vozíčky… pro případ neočekávaného vývoje situace budou v postraních uličkách připraveny posily… Po celém městě budou probíhat manévry neozbrojených složek. Nad městem bude neustále operovat letka Waldíkovo kačenek. Situaci máme pod kontrolou!No počkej ty chmatavej panáčku, to ti nepřeju, šahat Doomovi na Frantu!

Napsat komentář

