Pasť vedle pasti :-)

100_2161

Plán na sobotu byl ambiciózní – dát si Praděd. A jak to dopadlo? Následující řádky vám to poví.

Konečně se aspoň trochu umoudřilo počasí a sobota měla být bez deště. Na cyklodiskuzi a bike-foru jsem rozhodil udičky a čekal, kdo se chytí. Chytili se dva lidi. Vlevo “Scully” z b-f a vpravo rainbow-one z CD. Pohodová sestava, dneska se ta cesta snad nebude moc hrotit. Uvidíme.

Sraz byl stanoven na sedm ráno. Ideální doba pro letní akci, zmizet z Hané dřív než bude horko. Vstal jsem před šestou a začal se pomalu chystat. Laňka byla připravená z večera, tak jsem chystal jenom sebe. Najíst, připravit vodu, peníze na cestu a nějaké drobnosti. V 6:45 jsem byl nachystaný a šel si pro boty.

Jejda, problém. Vylezl jsem na balkon, kde jsem si nechal větrat svoje Kameleony. Ale, kde jsou. Že by mi je někdo uklidil? Prošmejdil jsem celý byt, dokonce vzbudil i slečnu… boty nikde. Prolezl jsem byt podruhé, potřetí, boty pořád nikde. Že by mi je nějaká ***** ukradla? No to snad ne. Jenže k nalezení nebyly. A náhradní na SPD samozřejmě nemám. Tak nic, Není čas na hrdinství, vzal jsem patnáctku klíč a SPDčka šly dolů. A nahradily je FR platformy ze starého bika. Vypadalo to naprosto úžasně.100_2162
Zlodějům fakt sekat ruce. Co není přibitý… Akorát mi teda není jasný, k čemu kdo potřebuje 3 roky starý tretry pro SPD.

Posed s FR platformama nebyl moc ideální. A to byl asi důvod, proč mi to tak špatně jelo. Vyrazili jsme z místa srazu a nabrali kurs na Praděd. Provoz minimální, trochu foukalo proti, ale hlavně, vůbec to nejelo. Pohyboval jsem se rychlostí tak o 4 k/h pomaleji než obvykle. A pohodlný to taky moc nebylo. Na biku mi platformy nevadí, ale na cesťáku ano. A dost.

Už v Komárovském kopci mi bylo jasné, že tenhle Praděd nebude zadarmo. Docela jsem se trápil. A Valšovské údolí mi dalo zapravdu. Zas pomaleji o 4 k/h. Že by ty platformy dělaly tak moc? Nebo to bylo nohama?

V Dlouhé loučce se nám o zábavu postarala rodinka na crossech. Najednou, aniž by se vůbec podívali, jestli za nima něco nejede, prudce zastavili u vjezdu na zahradu, zablokovali 3/4 cesty. Sice jsme to nějak ustáli, ale malá kolize tam byla. A oni nám ještě vynadali, co děláme… blbost v krystalické čistotě.

Nějak jsme dojeli až do Rýmařova. Směrem na Štáhli nám zas trochu fouklo do tlamy a moc to nejelo. A za Štáhle na Morávku nepříjemnej boční vítr částečně od Pradědu a částečně od Bruntálu. Radost až na Kost.

Táhlé stoupání na Hvězdu jsem trpěl jak pes. To už mi bylo jasné, že Praděd nedám a tak jsem zbytek poslal napřed, že je počkám na Hvězdě. A dobře jsem udělal. Poslední kilometr pod Hvězdou, kde stoupání kolísá mezi 6 a 12%, jsem šel z půlky pěšky. Jakmile se to zvedlo trochu víc, nohy hlásily stávku. Tak jsem nějak dorazil na Hvězdu, sedl si na kládu a pozoroval cvrkot. Pár silničářů docela zděšeně koukalo na moje pedály 🙂 – a já se jim nedivím, já bych koukal taky… jet na cesťáku v teniskách, to je známka punku.

Scully dorazil po hodině a hlásil, že to zapíchl na Ovčárně. Prý docela prasárna. A Rainbow dojel pár minut po něm, ten si dal celej kopec, ale taky docela nadával :-), hlavně na poslední 4 km výstupu.

Já jsem naštěstí mezitím trochu zregeneroval a tak jsem byl schopen sjet dolů. Zastavili jsme se v penzionu u Kapličky. A tam čekala další past. Jako meníčko měli perkelt s rýží, tak jsem neodolal. Ovšem, udělal jsem chybu. Maso bylo z víc jak 50% tučný, omáčka plná česneku, moc mi to nelezlo.

Obídek mi pomohl dát se líp dokupy. Zbytek cesty jsem odjel relativně v pohodě. Akorát, vítr se, sviňák, otočil. Takže z Morávky nám fouklo proti. Na vlnkách ze Štáhle na Rýmařov nás to trochu sfouklo, tam se jelo dobře.
V Rýmařově čekala třetí pastička – dojeli jsme do relativně prudké přeháňky. Vzali jsme zavděk autobusovou zastávkou. Tam po chvíli dojel další silničář, borec z Karlovy studánky.
Pršelo asi půl hodiny. Vyráželi jsme v mírném mrholení, jelikož v boudě zastávky bylo děsný vedro. Mokrá cesta mě ale vůbec netěšila, horní část Valšovského údolí je místy opravená kluzkým asfaltem. Rainbow nám ujel ve stoupání na Ondřejov, Scully mi zmizel ve sjezdu v dědině, ale já ho statečně dojel v první třetině údolí :-). Sjezd nám zpestřily dvě holčiny na MTB, které nás intenzivně zdravily :-).

V poslední třetině sjezdu nás přivítala Haná klasickým efektem – jako když vjedete do prádelny. Z příjemného chládku se stalo děsný vedro.

V Dlouhé loučce se Rainbow oddělil a pokračoval na Uničov, my valili na Olomouc. A pěkně nám zas foukalo proti. Další z pastí toho dne. Protivítr, teplota 36°C, prostě veselo. Nasadili jsme ekonomické tempo, lehce konverzovali a pokračovali domů. Zbytek cesty už uplynul bez větších problémů, akorát mě děsně bolely nohy.

suma sumárum 135 km, AV 25, 920m up. moc spokojený nejsem, ale přežil jsem 🙂

3 thoughts on “Pasť vedle pasti :-)

  1. Tak takovej šok po ránu ti teda nezávidím… Nevím jak tebe, ale mě by to dost rozhodilo a určitě bych nejela v pohodě a to teda já pak cejtím i na výkonu…

Zanechat Odpověď

