Polarizační filtr, první pokusy

O polarizáku uvažuju už hodně dlouho, v podstatě od doby, kdy mi Stanček v Hostýnkách ukázal svůj. Jenže, pořád jsem neměl solidní základ a nebyl jsem si jistej svým focením. O něco později jsem pořídil lepší stroj a Li mi sdělila, že to s mým focením není tak děsný. Tak jsem se rozhodl, že se do toho trochu víc zažeru. Manuální režim svého aktuálního kompaktu už docela zvládám a tak bych rád začal s filtry.

Nákup filtru proběhl nestandardně – jak říká “odmocnina z kamaráda”, není dne ani hodiny, aby se něco neposralo. Naběhl jsem do obchodu s vizí nákupu hotového za deset minut. Houby leda :-). U pultu stála rodinka a kupovala kompakt, evidentně tápali. Prodavačka na mě koukla jestli hodně spěchám. Já že ne, že se něco přiučím. Asi 20 minut meditovali nad nějakým Olympusem. Nakukoval jsem jim přes rameno zvědav, jaký to má ovládání. Přiznám se, že mě moc nenadchlo. Nakonec přístroj vzali, koupili k němu i kartu a já se radoval, že si nakoupím taky. Prdlajz. Dceruška, která s nima byla, rozjela druhý kolo, tentokrát se rozhodovala mezi dvěma Panákama. Vyloženě holčičí modely. Růžová metalíza, štíhlé tělo, nápisy hlásaly 10 Mp a 4x zoom – zajímalo by mě, jak to v reálu fotí, optika byla vyloženě subtilní a odhaduju, že chip taky nebyl z největších. Nejvíc mě ale drtila ta barva. Ale snažil jsem se moc nepošklebovat. Jako doplněk k image to ale asi účel plní 🙂 (mimochodem, jak jsem koukal na ovládání, tak to mě vyloženě děsilo)
Po 20 minutách nakoupili i druhý strojek a spokojeně odešli. Nastala moje chvíle. Těšil jsem se, že dostanu polarizák a vypadnu. Houby. Prodavačka vybalila filtr z krabičky a zjistili jsme, že je na něm kaz jak prase – asi 3mm dlouhá tenká čárka mezi skly. A jak na potforu to byl poslední kousek. Já s sebou měl jenom ty prachy, které to mělo stát. Snažili jsme se tu šmouhu rozleštit, ale nepovedlo se.
Prodavačka mi nabídla dražší větší model. Já nakoukl do peněženky, zeptal se, jestli jí nevadí drobný. Nevadily. Tak jsem vysypal drobáky a napočítal stovku.
Co čert nechtěl, naši republiku opět navštívil papež… teda co to kecám, co čert nechtěl, na dalším kousku byl taky kaz. Teprv třetí byl v pohodě.
Stal jsem se majitelem filtru o průměru 55mm od Hamy.

A jak to fotí? Mrkněte do galerie. Já jenom předešlu, že se moc nedařilo. Jak na sviňu dneska nebyly mraky. Poslední dny bylo pořád docela oblačno a zrovna když já jdu fotit, tak se to musí vyfoukat 🙂
Další past – nějaký prasátko mi chytlo na čočku a zamastilo ji. Tak šikovně, že se nechytalo AF. Takže vylovit utěrku z brýlí a přeleštit objektiv.
Nevím jak moc se mi dařilo, to musíte posoudit sami. Na vodě nějakej efekt vidět je, mraky jsem nakonec taky našel, ale na těch toho moc nevidím. Halt to chce víc praxe 🙂
Tentokrát jsem nějak moc neřešil duplicity fotek a fotil navíckrát s různým efektem…

12 thoughts on “Polarizační filtr, první pokusy

  1. No to máš teda trpělivost ze slona – já bych asi vyšuměla :-)Ale fotky vypdají dobře… chce to zkrátka praxi 🙂 Já taky nejsem spokojená s tím, co jsem pochytala na poprvé – a to jsem měla mraky perfektní. Zase mi nevyšla voda tak, jak jsem si představovala…

  2. zatím přidržením rukou těsně u objektivu. ale už si připravuju nákres nějakého adaptéru – plíšek, který se přichytí stativovým šroubem ke spodku fotoaparátu a vepředu bude mít objímku 55mm se závitem

  3. já ti dám bídu :-)víš jak dlouho jsem hledal nějaký místečko, kde by na mě nehleděla banda koupajících se lidí stylem "co to tam ten pikus dělá s tím kolečkem u foťáku" :-D. halt je léto a u vody je narváno lidma, co nemaj pochopení pro nás umělce 🙂

  4. umělci byli dycinky divní :-)(seržo, pěkný baby tam sice byly, ale v doprovodu nějakejch bouchačů, nerad bych tam provokoval s foťákem :-))

  5. nusíš to prezentovat jako že chceš fotit vyrýsovanou muskulaturu borce a přitom švenknout na slečnu 🙂

Zanechat Odpověď

