Domácí wapka

Wojtek na bike-foru před nějakou dobou přišel s dobrým zlepšovákem – domácí wapkou 🙂

100_2757

Pár týdnů jsem o tom přemýšlel, jestli je to hovadina nebo ne. Což o to, nějaká ta pomoc při mytí se hodí dycky. Ale kupovat nějakej krám navíc, když to jde zmáknout kýblem a smetákem? To by mě mohlo.
Nicméně, myšlenka pomocníka na mytí mi vrtala hlavou a nedala pokoj. Tak jsem se dneska rozhoupal a vyrazil po hobby marketech. Mamka mi dala seznam kytiček a semínek, která by se jí hodila, moja se chtěla podívat na hnojiva a nějaký ptákovinky pro kytky, takže jsme to pojali jako velkou akci :-).

V OBI nějakej postřikovač měli. A vypadal i docela pěkně, pětilitrovka, bytelná pumpa s dobrou rukojetí. Ale ta cena. – skoro 600 kč. Tolik za takovou hovězinu nedám. Zkusím štěstí někde jinde. Další zastávka byla v baumaxu. Tam jsem objevil akční sadu dvou – viz fotka, pětilitrovka a litrovka za lidových 400 kč. To už vypadalo líp. Tak jsem to koupil…

Zkušenosti: tož dobře to čistí. U pětilitrové jde vyvinout tlak max 2,5 BAR, pak spustí bezpečnostní ventil. Tenhle tlak bohatě stačí. Ložiskám neublíží, ale bahýnko umí vymýt krásně. Dokonce si poradil i s mým oblíbeným zákoutím – vnitřní stranou můstku vidlice, která je děravá a bahno se tam rádo drží. Vymylo se to moc pěkně. Umytí pouze tlakem nestačilo, sice jsem umyl velké kusy, na rámu jsem měl bahno docela staré a zaschlé, tvořící tenkou vrstvu, na pomoc musel přijít smeták. Ale stačilo pouze jemně omést.

Spotřeba vody: 11 litrů na celé kolo – prvními pěti jsem umyl to nejhorší, potom smetákem poškádlil to usazené a druhými pěti litry jsem to spláchl. I ten malý postřikovač přišel ke slovu, tím jsem pak finálně opláchl řízení a bowdeny.

Závěr: docela spokojenost. Wapka to není, zaschlé bahno se musí omést smetákem, ale jinak to umývá pěkně a hlavně, netrpí ložiska. Snad se dokopu k tomu, abych bika aspon trochu opláchl po každé bahenní akci, s tímhle by to mělo jít samo 🙂

7 thoughts on “Domácí wapka

  1. no, to není až tak Wojtkovo nápad, to je starý jak bajky 🙂 BTW já to nemeju – nejhorší hroudy bahna odrolím před barákem, pak to opatrně postavím do kouta….ono to opadá na další vyjížďce 🙂

  2. Dělám to jako Serža 😀 Kolo na kterém není bahno, vypadá jako nějaký městský šampon… na takovém kole bych se styděl někam ject, by o mě mohli říct, že to mám jen na výstavu nebo chlubení… A když už se dokopu ke generálce, tak jsou to ceremonie, které si vychutnávám…

  3. A já zas někde slyšel, že wapka nedělá dobře ložiskům apod. Každopádně, chci se zeptat, jak dlouho jsi to pumpoval, než jsi ji natlakoval na 2,5 BAR?

  4. JE: stačí tak 10x – 15z zabrat a pak už jenom dofukovat podle potřeby, jak se ztrácí voda. tlakuje se to dobře, podstatně větší makačka je nafoukat kolo malou pumpou

Zanechat Odpověď

