Praděd, zas to neklaplo :-(

Někdo mě fakt nemá rád 🙂 – zas jsem to nedal.

Fotogalerii, tentokrát z mobilu, najdete tady 🙂

Tuhle cestu jsem měl v plánu už hodně dlouho. S “Voloďou”, kamarádem kolegou z tvfreaku, kterýho jsem neviděl x let, jsme byli domluvení, že si dáme výstup na Kopec. Tenhle víkend měl být i s manželkou u tchýně v Bruntále.

Nechtělo se mi jet samotnému, tak jsem si sehnal posilu. Resp. posila, Tom z b-f, se mi sama přihlásila přes ICQ, jestli nechci jet na Praděd 😀

Sraz jsme si dali už v sedm ráno, Voloďa spěchal na odpoledne zpět do BR kvůli odjezdu, tak jsme si dali brzký sraz v Morávce. Ráno se povedlo, krásný chladno a sluníčko. Raději jsem si vzal teplý kalhoty, ať mi nenachladnou kolena – ráno bylo asi 15°C. Ovšem idyla trvala jenom do výjezdu z města. Opřel se do nás docela solidní severozápadní vítr. Tahle cesta nebude zadarmo.
S větrem jsme bojovali celou cestu po Hané. Docela nás brzdil, tak jsme zvolili rozumné tempo postupu, kolem 25 k/h.

Až ve Valšovském údolí nám přestalo foukat. Schovali jsme se v lese a hned se jelo líp. Tehdy mi došlo, že jsem doma něco nechal – foťák. No, aspon jsem si zkusil fotit za jízdy, komfort mobilu je v tomhle poznat. Akorát ty obrázky stojí za prd.

Valšovské údolí na pohodu, Tom mi ujel ve stoupání na Ondřejov – tam už je to holt na mě moc prudké. Ale jelo se skvěle.
V Ondřejově mě naháněl Voloďa, kde jsme. Prý nemáme spěchat, že někde špatně odbočil a motá se. Taky dobře, aspon se nemusíme honit.
Sjezdík do Rýmařova a cesta na Štáhli byly moje. Tom zaspal můj nástup a než se probudil, tak jsem byl v háji. Nicméně jsem ho nechtěl moc trápit a tak jsem zvolnil a čekal na něj nad Štáhlí. Krásně nám fouklo do zad, což bylo špatně – po cestě zpět si hezky máknem.

Nehnali jsme se ani na cestě do Morávky, jeli jsme tak 25 – 27. Prostě na pohodu.
Na mostě v Morávce jsem zas zkoušel Vláďu – ten se pro jistotu ztratil nějak úplně, protože to bral asi lesem mimo civilizaci. Tak jsme posunuli sraz na Hvězdu.
Vyšlápli jsme si Morávku, pokračovali ke Hvězdě. Kousek před závěrečným stoupáním na Hvězdu mi znova zvonil telefon, že Vláďa už je u závory a valí nahoru. Takže až u vysílače.
Dneska by to šlo, honilo se mi hlavou. Ondřejov v pohodě, 12% stoupání na Hvězdu taky.
Jak jsem nastoupával od Hvězdy, před sebou jsem viděl slečnu na crossu, která jela o něco málo pomaleji než já. Mohla být tak 200 m přede mnou. Pomalu jsem dotahoval její náskok. Vypadalo to, jak když se předjíždějí náklaďáky. Slečna měla proti mně výhodu lehčích převodů, já těch 8 – 10% lámal na 39/25, ona tam měla malou placku (čili 28z :-)). Občas mi trochu ujela, ale já dotahoval. Dojel jsem ji až u odbočky Sutě.

Stoupal jsem dál, k obrázku. A tam se to tak nějak zvrtlo. Křeče a konec. Nějak jsem stihl vycvaknout, seskočit a natáhnout nohy. Chvíli jsem šel a zkoušel jestli se to nespraví. Nespravilo. Těch posledních cca 1500 metrů jsem holt došel pěšo. Tom na mě čekal na lavičce u Figury a trochu se opaloval. Meditovali jsme nad tím jestli pojedu nahoru a nebo ne. Po pivku bylo jasné, že ne. Křeče sice povolily, ale nohy netáhly. Tak jsem cinkl Voloďovi, že Praděd se nekoná a dohodli jsme se, že sjedu dolů na Hvězdu a on dorazí za mnou. A Tom nás tam uloví oba.

Jak jsem sjížděl, tak jsem potkal nějaký závod (na b-f jsem se dověděl, že to byl Železný drak) – chrti na silničkách pěkně valili nahoru a občas tvořili veselé situace, kdy byli roztahaní po celé šířce vozovky nebo jeli v protisměru. Sjezdík jsem si moc neužil, protože jsem raději jel pomalu – co když mi tam někdo vjede…

Na Hvězdě jsme pokecali a Voloďa valil dolů. Původně měl jet přímo na Bruntál, ale dojeli jsme ho někde v půlce Morávky. Tak jsem ho trochu pozlobil a předjel plnou parou. Sice mě skoro okamžitě předjel zpět, ale to jsem už zastavoval u penzionu na oběd :-).

Cesta zpět se odehrála bez větších problémů. Zvolili jsme opět mírnější tempo – Tom byl docela utahanej z výjezdu a já s vidinou křečí souhlasil. Vítr nás potrápil na cestě ze Štáhle, tam jsme si v prvním kopci hrábli. Ale potom se až do Rýmařova jelo docela fajn.

V Rýmařově se mi přidal další problém – koleno mělo dost a rozhodlo se, že bude zlobit. Při silnějším záběru začalo bolet a já byl odsouzen vyjíždět kopce na minimální zátěž. Takže pěkně pomalu na nejlehčí. Docela nešikovná komplikace.

V mírnější části Valšovského údolí nás předjela blonďatá slečna na bajku. Tom zavrčel cosi o ostudě a okamžitě začal hájit naši čest. Dopadlo to tak, že nám ujel asi 200 metrů a držel odstup. Já si myslel svoje, odhadl slečnino tempo (necelých 40 k/h), zvolil adekvátní převod a kochal se 🙂 – potkat bajkerku co jede takhle, to se nepovede každej den.

Slečnu jsem asi trochu provokoval, protože jsem za ní dost často řadil, abych udržel vhodnou rychlost. Předjíždět se mi nechtělo :-). Nakonec jsem za ní dojel až dolů a tam ji teda konečně předjel, abych dohnal Toma. To už jsme byli na Hané. SZ vítr, který nás po cestě tam brzdil, nás teď zas hnal. Ovšem ne moc rychle. Slečna nás dohnala a předehnala v další dědině. Já jsem ji začal stíhat. Ovšem po chvilce jsem si všiml, že Tom nestíhá nás. Tak jsem s velkou nevolí 🙂 zvolnil. A slečna zmizela.

Únava byla docela patrná, takže celej zbytek cesty jsme jeli tak 23 – 25. Až domů.

Doma jsem se vykoupal, něco pojedl a zalehl do postele. A spal jsem od šesti večer až do rána 🙂

Statistika: 160 km, AV 23, 1700m up

p.s: jeden cintát z cyklodiskuze:
lovec.bebecek
Vždycky to jde. Říká se: "Když voják myslí, že už nemůže, může ještě 6x tolik."
Buď tam vůbec nejezdi, nebo prostě bojuj. Lepší chvíli odpočívat, než rovnou vycouvat… Howgh!
aneb, tady je zas někdo moc chytrej…

4 thoughts on “Praděd, zas to neklaplo :-(

  1. nojo, honit baby, na to vás užije 🙂 Pěkný převýšení, ale vlastně to na tu vzdálenost moc není. Zdá se, že ten Praděd je pro tebe nějakej zakletej….vyjedeš letos ještě nahoru? 🙂

  2. já teda doufám, že se zadaří. ty dva neplatný pokusy z poslední doby podle mě byly hlavně kvůli tomu, že jsem předtím nebyl rozjetej a na tu štreku šel vždycky s týdenní pauzou od kola. když budu pořádně jezdit, tak se určo zadaří :-)ale už se blížím.

  3. jinak, co se týká toho převýšení, ona je to defacto placka. kopce jsou tam všehovšudy dva – valšovské údolí a praděd

Zanechat Odpověď

