Ambientní údolí Moravy

fotogalerii najdete zde.

Při minulé návštěvě Kralického sněžníku jsme si s Li slíbili, že se pokusíme projet cestu, která jde po obou stranách údolí Moravy. je to tahle:
mapka
Termín vyjížďky nakonec padl na poslední sobotu v srpnu. Tenhle termín nám způsobil mírně komplikace. Celý týden předpovídali déšť. Intenzivně jsme se radili, jestli teda jo nebo ne. Předpovědi pořád vypadaly docela schopně. Simulace Aladin i Medard shodně ukazovaly déšť spíš v oblasti Jeseníků, Kraličák měl být bez deště. V pátek večer tedy padlo rozhodnutí – jedem.

Sobotní ráno nám opět dokázalo starou pravdu – šedá teorie a zelený strom života. Kolem šesté ráno radar ukazoval tohle:
0908290400
Bylo jasné, že vyjížďka nebude zadarmo. Ale zdálo se, že pod touhle frontou je už čisto. Li prohlásila, že můžem tak leda maximálně zmoknout, víc se nám stát nemůže. Tak jsem vzal nachystané věci, hodil je do auta, nacpal tam i krosíka a vyrazil směr Mohelnice a dál.
Déšť mě dohnal někde u Litovle a doprovázel mě až k Li. Chvilku pršelo málo, chvílemi víc. Ale pořád jsem doufal, že se to vyprší. Zaparkoval jsem u Li, počkal než si pro mě přijde a mezitím koukl na radar. Docela mě to “potěšilo”.
0908290630
Ta malá fronta z rána se pěkně roztáhla přes celou republiku. Nicméně vypadalo to, že kdesi dole bude fakt konec. A docela rychle se to pohybovalo. Chvilku jsme přemejšleli, jestli teda pojedem a počkáme na konec děště na Dolní Moravě a nebo jestli to přečkáme jinde. Rozhodli jsme se, že dojedem na Dolní Moravu a déšť přečkáme v autě, abychom byli operativně připraveni na výjezd do akce.
Cestou přes Králíky pořád pršelo. A pršelo i když jsme parkovali, Sice ne hustě, ale pršelo. Tak jsme seděli uvnitř auta a klábosili.

Trpělivost přináší růže. Po hodině čekání jsem vylezl ven a šel si do kufru pro něco na jídlo. A zjistil jsem, že by to šlo. Přestalo pršet. Obloha na západě, kam jsme měli výhled, změnila barvu z tmavě šedé na světlou a v jednolité vrstvě mraků se začaly objevovat tvary a textury. Pomalu jsme se zvedli a šli se chystat. Skeptici v nás hlodali a čekali, že znova začne. Jenže ono nezačalo. Nakonec jsme měli štěstí v neštěstí. Dostali jsme zelenou.

Změna techniky jízdy, kterou jsem Li navrhl minule, se projevila. Už žádné lámání kopců na těžké převody. Pěkně kadenčně. Dneska jí to šlo fakt dobře. Jela jako tank. Zato já neměl svůj den. Nejelo mi to. Srdce nešlo do tepů, nohy byly takový vlažný, zkrátka zdechlina. Jestli to bylo tím chladnem nebo jiným kolem, to nevím. Každopádně jsem za Li plápolal jak hadra.

První část cesty nás zavedla k lomu nad dědinou. Zajímavej objekt. Zvláštní kombinace krásných skal a opuštěných maringotek a bagru.
Od lomu jsme pak sjeli zpět na cestu a po žluté pokračovali směrem k rozcestí Pod Vilemínkou. Další zastávka byla u Mléčného pramene. A pak už jenom nahoru a nahoru směrem k Moravě. Trápil jsem se stále víc a víc. Ovšem trápení na druhé straně kompenzovalo okolí. Nikde nikdo, jenom my dva a les. Cítil jsem velkou blízkost k přírodě. Úplně jinej zážitek než v horkým letním dni.
Nakonec jsem začal stávkovat. Projeli jsme kolem Moravy, potom kolem dalšího potoka. A o kilometr dál jsem nakonec zastavil úplně. Nohy hlásily konec. A cesta, která se z výhledu od Sněžné chaty zdála jako rovinka, byla ve skutečnosti pořád solidní stoupák. Vidina, že bych to v té kose šel celé pěšky, mě nelákala. Půl hodinky jsme zakotvili nad potokem, dali si čaj a potom sjeli zpět do Dolní Moravy.

Až na můj výpadek se celá akce skvěle povedla. Počasí nám nakonec připravilo skvělý zážitek a nádherné pohledy. Z fotek to moc nevynikne, ale v reálu to bylo prostě mňam.

Li, díky za vyjížďku.

14 thoughts on “Ambientní údolí Moravy

  1. No počasí sice mohlo bejt lepší, to je fakt, ale s dobrým parťákem se dá podnikout skvělá vyjížďka v každým počasí…🙂

  2. a víš, že my jsme byli rádi, že prší? ty odhadem 2 hodinky v autě, blízko jeden druhýmu, byly moc příjemný. málem se nám z toho auta nechtělo vylejzat.

Napsat komentář

