Zkrocení zlé GPSky

Nedávno jsem se stal šťastným majitelem modulu GPS SE HGE-100. Po počátečním oťukávání se jsme se pěkně seznámili a já si troufám říct, že si i rozumíme.

100_3648

Jde o hračku “dva v jednom” – kromě GPS umí i ovládat hudební přehrávač – play, pauza, dopředu, dozadu, ztlumit a zesílit. Ideální. Právě kvůli ovládání přehrávače jsem si to primárně kupoval.
Výrobce k HGE-100 dodává i docela slušná sluchátka – Pecková HPM-64 (funkce Bass reflex) s příjemným zvukem. Potěšilo mě, že jde opravdu o klasické pecky a ne o dnes tolik populární typ in-ear, která já osobně nesnáším.

Nicméně, když už to umí GPS, tak proč to nevyužít.
Sony Ericsson dodává sadu aplikací, které s HGE-100 umí pracovat. Jednoduchý GPS lokátor, aplikaci pro záznam sportovních aktivit Tracker a pár programů pro navigaci, které jsou placené. A ty free jsou sice fajn, ale nedá se z nich dostat kloudný výstup a navigovat neumí.

Hledal jsem nějakou volnou aplikaci pracující s mapami a našel Trekbuddy. Docela příjemný prográmek v Javě s velkými možnostmi. Doporučím prostudovat pořádně wiki a fórum. Zatím jsem neprozkoumal všechny možnosti, které nabízí. Nicméně zatím vím, že se do něj nahrají mapy připravené na PC, stažené z internetu, a podle nich se potom jede. Takže žádné datové přenosy z mobilu, mapy jsou pěkně offline na kartě.

K čemu je program bez map? K ničemu. Pro vytváření atlasů jsem experimentoval se dvěma programy.
Mapgrabber
mapgr
Tenhle program umí stahovat mapy ze serverů mapy.cz, cykloatlas a google. Bohužel má docela zvláštní ovládání a občas funguje ne zcela spolehlivě (samozřejmě je možné, že mám nasráno v rukách :-)). Navíc neumí korektně zkalibrovat mapy z cykloatlasu.

Trekbuddy Atlas Creator.
tbac
Tohle je jiný kafe. Klikačka, rozumný grafický rozhraní, docela intuitivní ovládání. Napsáno v javě, takže multiplatformní. Výhoda – do jednoho atlasu si můžete sloučit více různých map. Zaklikejte si, jaké zvětšení chcete používat a pak si mezi nimi přepínejte. Tenhle program se mi hodně líbí.

A co dál? Máme navigační program, máme mapy. Trekbuddy zaznamenává trasu do formátu GPX, takže výsledek si můžete přečíst/zobrazit ve spoustě různých prohlížečů vč. umístění na web, například na bikemap.net.
Já jsem dostal doporučení na aplikaci SportTracks. Vyzkoušel jsem ji a oblíbil si ji.
sporttr
Sporttracks umí buď přímo spolupracovat s přístroji pro GPS, například od firmy Garmin, a nebo importovat záznamy v různých formátech, například GPX. Importovaný záznam si pak můžete prohlížet (včetně náhledu na mapě), okomentovat a dál analyzovat. Sporttracks lze rozšířit i pomocí pluginů – já mám nainstalované pluginy pro export aktivit na server Runsaturday na pro zobrazení na českých mapách (Sporttracks v základu podporuje pouze mapy googlu).

Dobrá věc se podařila, věrná láska zvítězila a já si našel zatím docela vyhovující cestu, jak pracovat s GPS od vytvoření mapy až po analýzu výstupu.

17 thoughts on “Zkrocení zlé GPSky

  1. Vypadá to zajímavě, akorát je to dle obrázku už takové moc objemné (dle mě). Všude samej kabel…🙂

  2. záleží jak dobrou máš mapu. já jsem si dost rychle zvykl na používání trekbuddy i v době, kdy mám GPS modul vypnutý. nemusím vozit papírovou mapu a lovit ji v batohu a roztahovat a skládat

  3. no jistěéééé🙂 já se vždycky zahledím do hlubokého….pohledu nějaké slečny a jsem dočista ztracenej🙂

  4. No tak brzdi Waldo🙂 Dvě třetiny z toho jsem ti nakonec řekla, takže zase takovej šerlok nejsi :-)Ale je fakt, že s tím jménem jsi mě dostal🙂

Napsat komentář

