První letošní “dálka”

No dobře, ne tak docela dálka, jenom 90 km. Ale na kole jsem pořádně neseděl od podzimu, takže zaplať pánbů za ty dary🙂

Předpovědi počasí se hádaly. CHMU tvrdil, že hezky bude v sobotu, Meteopress zas sliboval pěknou neděli. Prase aby se v nich vyznalo. Ale já věřím CHMU. Včera odpoledne pršelo a navečer se zdálo, že se to i vypršelo. Ráno jsem se sice probral do zataženého dne, ale oblačnost se během dopoledne pomalu trhala. Kolem desáté bylo jasný, že bude krásně. Naobědval jsem se brzo a ve dvanáct už startoval směrem Hostýnky. Kam jinam taky můžu směrovat svou první jízdu než do míst, kde jsem doma – na podhostýnsko.

Minulý týden jsem provedl konverzi laňky na zimáka – sundal jsem Ksyria a nasadil starý záplety. Přece nebudu trápit dobrý kola na jarních silnicích plných děr.

Je vidět, že ta zimní příprava má něco do sebe. Jelo se mi skvěle. Hlídal jsem si tempo, abych nejel jako v létě, ale na druhou stranu jsem se moc neomezoval a jel svižně. Nová hračka, čidlo kadence, mi umožnila jet efektivně. Nejsem moc frekvenční jezdec, tak jsem se snažil držet v intervalu 80 – 90 rpm. Docela se mi to dařilo.

Jaro se krásně probouzí, na polích leží poslední zbytky sněhu a já byl strašně rád, že foťák zůstal doma – některý záběry by byly moc pěkný, ale nechtělo se mi zastavovat. Našel jsem si ideální poměr tempa a zátěže a líbilo se mi, jak to krásně frčí. Tepy mi sice lítaly kolem 160 bpm, ale jelo se mi krásně lehce a neměl jsem pocit, že bych to nějak rval🙂

První zastávku jsem si dal u “Tovačovského moře” – pískovny u Troubek. Ne že by se mi chtělo zastavovat, ale nějak blbě se mi shrnula čepice pod helmou. Tak jsem si cvakl mazlíka🙂. Arione mu sluší, co?🙂
DSC00531

Cestou bylo krásně teploučko, teploměr lítal mezi 8 – 13°C, ale já byl rád, že jsem nabalenej jak pumpa – jel jsem v podstatě v zimních hadrách včetně zimního dresu a dobře jsem udělal bo pofukoval chladnej větřík a ve stinu byla taky kosa.

Dorazil jsem až k babičce a moje první kroky vedly na kopec podívat se na Hostýnky. Dneska byla krásná viditelnost a kopce přímo zvaly k návštěvě. Doufám, že se tam brzo dostanu. Zdá se, že jsou bez sněhu. Aspoň na první pohled, realita bude asi jiná.
DSC00532

U babičky jsem chvilku poseděl a zas valil zpět. A dobře jsem udělal. Po cestě domů mi pěkně fouklo do tlamy. Protivítr mě nutil jet víc silově, kadence mi šla dolů o cca 10 rpm, motal jsem mezi 65 – 75. Ne že bych se nějak výrazně trápil, ale nutilo mě to víc makat🙂

Druhou pauzu jsem si dal u kostela v Dubu – zas ta čepice. Tak jsem cvakl krásně nasvětlenej kostel. Sluníčko se dneska fakt snažilo
DSC00533

Dobře že jsem popohnal odjezd od babičky. Když jsem dojížděl do města, slunce se pěkně schovávalo za baráky a ve stinu byla opravdu satanská zima🙂

Suma sumárum – krásně jsem se protáhl, opět jsem unikl hrůze trenažéru. Dalo mi to 90 km, AV 28, 620 m up (tenhle údaj je podle mého nesprávný, výškoměr byl možná ovlivněn větrem, nicméně výšky seděly skoro přesně), průměrný tepy 151, průměrná kadence 70.

A když jsem tak zmínil Arione – skvělý sedlo. Jsem moc spokojenej. Na trenažéru jsem se s ním sice nebyl schopen sžít, pořád jsem nevěděl jak si sednout, ale na silnici jsme se sžili velice rychle. V první dědině za Olomoucí jsem měl pocit, že to sedlo mám na kole odjakživa. Na pohmat je sice tvrdší, ale já jsem nadšený – i po těch 2x 45 km jsem měl zadek jak v bavlnce, zatímco u starého Pellse jsem občas nevěděl jak si sednout🙂

4 thoughts on “První letošní “dálka”

  1. tvých 107 na biku je taky pěknej objem.dneska jsem měl v plánu taky vyjet, ale včera jsem trochu prochladl a dneska je mi tak nějak divně a pokašlávám, tak jsem radši zůstal doma

Napsat komentář

