Přes Sovinec do Morávky na jedno :-)

Dneska se fakt krááásně zadařilo🙂. Rosničkáři prorokovali tak nějak všelijak a ráno bylo skutečně divně. Ale po obědě se vyčasilo. Tak jsem si řekl “dneska by to šlo”, vzal silničku a vyrazil do kopců. Už hodně dlouho jsem nebyl na sovinecku (viz mapka). Kdysi jsme přes tu oblast jezdívali na Praděd, jenže postupem času se tamní cesty stávaly stále rozbitější, tak jsme začali jezdit Valšovským údolím. A já se tam ted vrátil. Byl jsem mile překvapen, spousta cest je tam krásně opravená, zbývá jenom pár děravých kilometrů.

Sovinecko je nádherný. Příjemný kopečky, krásný okolí. Doporučuju.

Vyjel jsem sice odpoledne, ale stávající objem mi nestačil. A když jsem kousek od vesnice Stránské vyjel z lesa a před očima jsem měl zapomenutý krásný výhled na hlavní hřeben Jeseníků i s Pradědm, bylo rozhodnuto. Protáhnu si to přes Břidličnou do Malé Morávky. Až na Praděd bych to nedal ani z hlediska času, ani kvůli kondici – přece jenom jsem na kole neseděl pěkně dlouho. Ale ta Morávka by mohla klapnout. A klapla🙂. Pod Kapličkovým vrchem jsem si dal jedno 12° a zas mazal domů.

Na chvilku jsem zastavil v Ondřejově na začátku dědiny – klasická technická pauza🙂 a udělal pár obrázků. Vyšel mi jeden – nad Pradědem zrovna prší🙂

DSC00585

Celkem mi to dalo příjemných 130 km, průměr 27 k/h, nastoupáno asi 1000 metrů (GPS říká 800, tachometr 1100, čert jim věř)

image

One thought on “Přes Sovinec do Morávky na jedno :-)

Napsat komentář

