Další kousek do fotovýbavy–Velbon Sherpa 600R

S nákupem EVF zrcadlovky samozřejmě přišla potřeba dalších hraček. A co potřebuje těžkej aparát? Adekvátní stativ. Malá Hama Star 51, kterou jsem docela úspěšně používal s kompaktem… no, úspěšně, i kompakt ji při dlouhých časech a delších ohniscích dokázal pěkně rozklepat, při focení Měsíce jsem musel používat 10s samospoušť, aby se to klepání aspoň trochu uklidnilo, a to jsem fotil na celkem krátký časy, halt daň za maličkej cestovní stativ… ééé, co jsem to chtěl? Nějak jsem se zakecal Smile. Jo, už vím. Ke stativu Hama Star, který je se zrcadlovkou absolutně nepoužitelný, jsem pořídil větší stativ.

Hledání bylo pěkně náročné. Nechtěl jsem nic, co bude měřit 150 cm, nechtělo se mi ohýbat se k aparátu. Takže jsem požadoval výšku kolem 175 cm (no jo, jsem velkej Smile). A v téhle výšce moc na výběr není. Kór v limitu 3000 korun. Ale povedlo se mi. Rady kolegů z bike-fora mě navedly na Velbon Sherpa 600R.

Tak jsem trochu hledal a začal se mi líbit. Recenze na něj vyznívala taky dobře. Zavolal jsem do AAA Foto, jestli ho mají skladem na olomoucké pobočce. Neměli, ale slíbili, že mi ho dovezou. A dneska dovezli.

“Teda, to je ale velká kráva”, napadlo mě, když na mě prodavač vytasil krabici… a taky že jo, balení má… kterej dacan mi schoval metr?… 70 cm na výšku. A stativ taky není žádnej drobek, ve složenym stavu má 63 cm. Ve stavu rozloženém, s nasazenou zrcadlovkou, je vysokej tak akorát pro mě – s velice mírným hrbením se můžu koukat do hledáčku.

Stabilita je dobrá. Dnes jsem fotil na dlouhé časy, 15 – 30 s a na dlouhá ohniska, stativ se neklepal a neuhýbal. Taky nemá proč, má 2 kila.

Velice příjemná je kovová hlava. Upínací mechanismus foťáku je bytelný, stativový šroub má pěkně udělané dotahování. Zatím samá pozitiva. Až se mi bude chtít, dodám fotky Smile

 

4 thoughts on “Další kousek do fotovýbavy–Velbon Sherpa 600R

Zanechat Odpověď

